Adventstävling nr 2

Här kommer adventstävling nummer två, och då passar det ju fint att det är just två produkter från L'oreal och Maybelline som står på spel. Du kan vinna en L'oreal Color Riche Quad i färgen S3 Disco Smoking samt en Maybelline Master Smoky i färgen Grey. Bägge produkter är såklart oanvända och helt nya!
 
För att vara med i tävlingen ska du kort beskriva din snyggaste look till högtidernas fester, antingen via bild eller genom ett par meningar. Kom ihåg att ange en giltig emailadress i e-postfältet!

Tävlingen avslutas den 16 December klockan 12.00 och därefter kontaktas vinnaren via email. Tävlingen är öppen för läsare med postadress i Danmark eller Sverige. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. 
 
Jag önskar stort grattis till Julia! Svara på mailet innan den 19e December 2012 kl 12, annars går vinsten vidare.

Kommentarer:

1 Sandra M:

Markerad globlinje i nån mörkbrun skugga, en ljus glittrig skugga på locket eller lösglitter för att göra det extra festligt. Eyeliner och lösfransar. Rosiga kinder och klarröda läppar. Håret lockat och halvt uppsatt i nån fin men lite slarvig frisyr med en svart eller grå/silvrig klänning och silvriga smycken.
Ganska klassiskt men så snyggt!

2 mathilda eriksson:

Synd att jag inte har någon kamera så kan inte skicka en bild. Men såhär till jul och nyår satsar jag på olika looker. Till nyår blir det nog en silvrig skugga på locket och antingen mörkblått eller mörklila i yttre V:et och suddat. Neutrala läppar och lätt färgat rouge.
Till jul blir det nog en mörkbrun sotning och rosa läppar! Eller enkla ögon med eyeliner och en djupröd läpp :) Mycket snyggt blir det nog!

3 Sanna :

Det snyggaste nu till jul och nyår är glitter, glitter och återigen glitter! Enda högtiderna det är helt okej att att glittra lika mycket som stjärnhimlen : )

4 Frida:

Min favoritlook till jul är porslinshy med markerade kindben och rosiga kinder. Ögonen är neutrala (en nudefärgad skimrig skugga över hela locket, en mörkare skimrig brun i ögongloben och en lite mörkare i yttre V:et). Eyelinern är kolsvart med vingar och fransarna långa. Tillslut så är läpparna klarröda och matta.
Med denna look kan det aldrig bli fel! :-)

5 Rebecka:

Jag älskar den klassiska looken, fräsh hy, långa svarta ögonfransar, lite diskret skugga och vinröda läppar!

6 Camilla:

Min favoritlook är att göra en brun sotning med skimmer och en tunn mörkbrun eyeliner till neutrala läppar :)

7 Jennie S:

Min favoritlook för högtidernas fester är :
Eyeliner med fylliga vingar , mycket mascara , en lätt vitskimmrig ögonskugga ( ögonfransarna och eyelinern ska vara i fokus) en antydan till lite bronzer på kindbenen och ett matt kallrosa färgat läppstift ( Isadora s )" Perfect Matt Lipstick , Bare Bohemian 01 "

8 Lovisa:

När jag tänker på jul så ser jag detta framför mig, klassiskt och stilrent. Och så snyggt! Knåpade ihop ett litet collage :http://cdn.publishme.se/cdn/9-1/3982269/images/2012/jil_50c5fa96ddf2b30f2000044e.jpg
Kram!

9 Sanna:

En lätt sotning i brunt, gärna skimrig till det ska det vara långa fransar och en tunn eyeliner. På kinderna är det fint med ett rouge som gör att man ser ut att nyss kommit in utifrån kylan. Ett rött halvtäckande läppglans till det och man är snyggast på festen :)

10 Julia:

Jag gillar 50-talsinsprirerad make up. Knallröd/orangea läppar, pastellögonskugga och marknad globlinje, röd rouge och markerade bryn gör jobbet :) till det så satsar jag på lockigt hår och min favoritklänning som jag inte nödvändigtvis tycker behöver vara "50-tal".

11 Lotta:

Min favoritfestlook är väl i grunden klassisk. Svart eyeliner, någon av de ljusa glittriga från Isadoras Lynx palette, ifyllda bryn så klart. Men sedan "hottar" jag till den med en knallig färg under ögat, antagligen blått eller lila. Halvtransparant rött läppstift så det inte blir för knalligt. Glittriga naglar.
Håret är ett hopplöst kapitel, men det är i alla fall lockigt och jag samlar det i nacken med ett fint spänne.
Lite parfym, Gucci's "Gucci" eller Yves Rocher's "Vanille Noir".

12 peptider:

massor av glitter och gärna mycket eyeliner, lockat hår till det! :)

13 tyrannika:

Mörklila eller vinröd sotning med mesta fokuseringen av färgen i globlinjen och guld på mitten av ögonlocket. Jag älskar lila+guld och vinrätt+guld och båda kombinationerna är så fina till mina ljusblå/ljusgrå ögon. Ingen markant eyeliner men svart kajal, tightlining, mascara, lägger extra krut på contour och highlighting, ett dovt rött rouge och avslutar med naturliga läppar så att jag kan äta och dricka glögg utan att behöva tänka på sminket :)

14 Anonym:

Jag har gärna en mörk kopprig sotning med turkost glitter på. En lätt och enkel makeup, men samtidigt såå uppskattad. Till det har jag en aprikosfärgad rouge och ljusrosa läppar :)

Vilken rolig tävling!
Må den bäste vinna!

Kommentera här: