Maybelline Master Smoky


Jag kör vidare på nyheterna från Maybelline! Master Smoky är en slags kajalpenna i jumboform med penna i ena änden och en stor mjuk sudd i den andra. Pennorna ska gå att använda både som kajal och som sotnings-skugga, och om jag har förstått det rätt så ska man bara applicera pennan och sen sudda ut med sudden tills man har önskad effekt.
 
Black, Gray, Navy, Chocolate och Violet
 
Dessa pennor är rätt torra så jag tycker personligen att dom är himla svåra att använda som skugga över hela locket, däremot tycker jag dom är riktigt bra som en sotig eyeliner. Jag gillar att lägga en kajal vid övre fransraden och sudda ut den och sedan lägga en flytande eyeliner ovanpå, och då är dessa geniala! Dom dagar jag var varit sugen på smoky cat-eye har jag målat vid ögat och sedan användt en tunn platt borste och liksom vingat ut färgen.
 
Jag brukar normalt inte riktigt gilla såna här medföljande "sudd" applikatorer men denna är både mjuk och följsam samtidigt som den har en trevlig stuns.
 
 
Min favoritfärg är absolut den grå som har ett trevligt lite metalliskt skimmer, men jag gillar den klassiskt svarta och den mörka lila också! Pennorna finns hos f.ex Kicks och kostar ca 95 kr/st.

Kommentarer:

1 kerstin:

Fina färger!

Finfin ny bloggdesign också!

Svar: Tusen tack :) Alltid kul med lite piff på bloggen.
Anna

Kommentera här: