Recension: Mac Zoom Waterfast Lash

1_5194e729e087c30943f00f35Mac's Zoom Waterfast Lash Mascara är en trevlig nykomling i min repertoir av mascaras under sommaren och hösten. Fransarna känns mjuka samtidigt som att mascaran inte gör att mina fransar raknar under dagen. Formulan som är vattenresistent känns lite torr men det gör det också enklare att applicera mascaran, jag föredrar lite torrare mascaror då jag tycker att det kan kladda lite för mycket annars. Man kan bygga på fler lager utan att det blir klumpigt och klistrigt.
I somras testade jag denna mascara under en hel dag där jag var extremt varm, svettig och sprang runt på stan i 25 graders värme. Jag checkade in lite under dagen för att se hur den betett sig sedan sist och resultatet var positivt, utöver ett minimalt nedfall av en mini-smula så höll sig mascaran på plats och såg snygg ut hela dagen. Klart godkänt!
Det enda som kan vara ett problem med såna här mascaror är att det är lite svårare att ta bort dom, jag använder min favorit-remover "Eye & Lip Waterproof Remover" från L'Oreal och hade inte direkt några problem även om det såklart inte var lite enkelt som med en vanlig mascara.
2_52613136ddf2b33dd9a3ecd3
På bilden ovan har jag Zoom Waterfast Lash som mascara på både över- och underfransarna, fler bilder och fullständig produktlista finner ni här.
Pris: 185 kr. Finns hos: Kicks, Mac-butiker osv.
Mängd: 8 gram.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: