NOTD- O.P.I "Germani-cure by OPI"

 
Här kommer en av produkterna som jag testade inför Daisy Beauty awards 2013! Tidningen har kommit ut i butikerna nu, så alla vinnare har blivit presenterade nu. Jag tänkte visa Germani-cure by OPI idag, ett vampigt lack med en bas som jag bäst kan beskriva som torkat blod (Äckligt, I know) som är fullspäckat med metalliskt rött microglitter. 
 
Jag hade lite problem med appliceringen till att starta med, då jag ofta kör på tunnare lager för att få det så jämnt och slätt som möjligt. Det ville inte lägga sig ute vid kanten på naglarna utan drog sig tillbaka precis som Seche Vite ibland kan göra (Krympa lack). Om jag använde tjockare flödigare lager så blev det mycket lättare att lacka, men det är en fin gräns mellan för mycket lack och för lite. Tål att tänkas på! 
 
Lacket i sig är ju himla tjusigt och känns både lyxigt och flärdigt, men det är kanske något som passar mig mer under hösten och vintern. Har ni testat? 

Kommentarer:

1 Ann-Sofie:

Åh det här är verkligen underbart och det har stått på min önskelista ett bra tag! Så vackert! :-)

Svar: Jag kan tänka mig den lila versionen ocks faktiskt!
Anna

2 Beautybylinda :

Har inte testat men det ser ju onekligen väldigt tjusigt ut :)

3 Emma / Nail Lacquer Love:

Germani-cure är så vacker. En av favoriterna ur den kollektionen.

Svar: Ja visst är den glammig, tycker att den är så himla vacker och vilket djup den har
Anna

4 roxcat:

Jag har bara Every Month Is Oktoberfest från den kollektionen, men det här ser väldigt vackert ut också!

Svar: Dom är väldigt lika har jag förstått, men att den ena skiftar i lila och den andra i rött.
Anna

Kommentera här: