Recension: Make up store Marble Eyeshadow"Giallo Damasco"

1_51e5485e9606ee58cfa98723 3_51e54866ddf2b33cd5a60e00
Med Make up store's "Jelly" kollektion som släpps i Augusti släpps Giallo Damasco, en marmorerad ögonskugga i gröna toner. I burken har skuggan gula, blå, mörkgröna och ljusgröna partier men när man använder den med en borste så blir färgen en trevlig ljusare grön med väldigt trevlig lyster.
På swatchbilderna nedan har jag swatchat gröna Giallo Damasco och den andra Marbled Eyeshadow jag har fått hem som heter Amaryllo (Den släpps dock senare). Formulan känns väldigt silkeslen och smular inte. Jag har testat flera olika sätt att använda denna skugga och tycker att den gör sig riktigt bra antingen över hela locket eller som en färgklick till en i övrigt neutral sminkning under den nedre franslinjen.
I allt är jag riktigt impad över kvaliteten på denna skugga, lystern och den silkeslena formulan som inte smular ger topp-betyg och gör den användarvänlig även för dom som inte har så mycket erfarenhet med mer färgglada nyanser.
4_51e54a19e087c364469733d6  
  • Pris: 140 kr.
  • Mängd: 3 gram
  • Finns hos: Make up store
  • Släppdatum: Augusti 2013
  • Mitt betyg: 5/5.

Kommentera här: