Isadora - Palm Beach (Sommar 2018)

Färgglatt vare' här! Idag ska vi kika på Isadoras sommarkollektion Palm Beach. Det är massor av fina produkter till läpparna och färg för fan till ögonen (Me likey). Isadora har valt att slänga in pizza-eyelinern igen, denna gång i ett gäng nya nyanser. Jag tycker fortfarande att den är omständig och håller mig till deras andra fina pennor istället, juveltonerna är dock ljuvliga! 
 
Stjärnan i denna kollektion är helt klart paletten Palm Beach som med sina blågröna/lila toner inspirerar mig till alla möjliga roliga sminkningar. Formulan är bra på samtliga skuggor förutom den lila som är lite torr och flygig, här hjälper dock en bra primer eller en krämskugga under för att ha något för skuggan att sätta sig fast i ordentligt. Skulle ni vilja se några sminkningar med denna palett? Tänker att jag kan göra ett par och lägga in på instagram (@makeupbyhoni) om det finns intresse!
 
Den andra produkten jag var väldigt nyfiken på är Glossy Glow Stick som kan användas på läppar, ögon och ansikte. Jag tycker att "dewy skin" är så vackert, och iochmed att jag är en torris brukar det betyda att jag måste fuska mig fram till resultatet. Tyvärr är både Dewy Halo och Dewy Champagne jätteglittriga, så trots att resultatet blir snyggt så blir det inte så naturligt dewy som jag annars hade önskat. Dewy Nude däremot tycker jag är jättefin på t.ex. läpparna då den inte är lika galet glittrig som övriga två och ger mer naturlig glöd. 
 
Praktisk information:
Isadora Palm Beach är Limited Edition och finns i butik nu. Glossy Glow stick kostar 129 kr, Roll-On Eyeliner kostar 129 kr, Eye Shadow Quartet kostar 145 kr, Twist-up gloss stick kostar 129 kr, Lip Desire Sculpting Lipstick kostar 139 kr.
Eye Shadow Quartet - Palm Beach (145 kr).
Eye Shadow Quartet - Palm Beach (145 kr).
Glossy Glow Stick - Dewy Halo, Dewy Champagne, Dewy Nude (129 kr).
Roll-On Eyeliner - Blue Lagoon, Ocean Green. Glossy Glow Stick - Dewy Halo, Dewy Champagne, Dewy Nude (129 kr). 
Twist-Up Gloss Stick - Beach peach, Pink Plaza, Coral Resort (129 kr). Lip Desire Sculpting Lipstick - Cocktail Hour (139 kr).

Kommentera här: