L'Oreal Pure Clay Cleansers

I L’Oreals Pure Clay-serie finner vi inte bara ansiktsmasker utan även tre olika ansiktsrengöringar. De tre ansiktsrengöringarna innehåller kol (“Illuminating”), Eucalyptus (“Purifying”) samt röda alger (Exfoliating). Jag är inte jätteförtjust i den gröna Eucalyptus-tvätten som jag tycker svider lite på huden, den blir lite för mycket för mitt torra nylle. Jag tycker att både den svarta och den röda fungerar väsentligt bättre, den röda är lite tjockare och “skrubbigare” så den använder jag om jag vill göra något åt torrare partier på mitt ansikte.

Den svarta känns nästan lite tunn och geleaktig, den använder jag om torrfnaset inte är riktigt lika crazy utan jag vill bara fräscha till huden lite och tvätta bort orenheter runt näsan. Jag upplever inte att dessa tvättar bort makeup, men jag gillar att ha dom stående i min dusch så att man kan tvätta ansiktet när man duschar på morgonen.

Praktisk information:

L’Oreal Pure Clay-serien finns hos t.ex. Kicks där dessa kostar 89 kr/stk.

 

Kommentera här: