Depend – Studio 54 (Vår 2018)

Här sitter jag i ett halvmörkt vardagsrum och ser en serie och halvsover i soffan, och så dyker denna lilla rosa låda upp med en regnbåge av nagellack! Jag är en sådan person som blir glad av färg, om jag har en skitdag kan jag ta på mig en glittrig tröja eller ett knallrosa nagellack och så känner jag mig lite bättre. Depends Studio 54-kollektion har släppts i butikerna (Eller släpps) under denna vecka och innehåller 12 minilack. I kollektionen finner vi både krämlack, skimriga lack och glittriga lack så det är en salig röra både färgmässigt och formulamässigt.

Depend beskriver kollektionen såhär: “Ta fram din inre discodiva och hang med till New York och världens mest mytomspunna nattklubb”. Jag förstår discovibbarna men får också lite 80talsmodevibbar och ser framför mig någon snygg kvinna i gul leotard toppat med rosa leggingsoch svettband som gör gymnastik i tvn (Med ett av dessa nagellack på fingrarna). För mig är detta både en lyckad och allsidig kollektion med något för alla (Även den som gillar något mer neturalt kan vända sig till t.ex. 547 som är neutral med en twist.

Praktisk information:

Studio 54 släpps i butik under vecka 2. Minilacken kostar 25 kr/stk och innehåller 5 ml.



Kommentera här: