Depend - Life of Venice (7Day Vår/Sommar 2018)

Sommar vare här! Jag är ofta väldigt förtjust i vår och sommarkollektionen då hela min kropp crejvar solsken och färg efter långa tråkiga regniga danska vintrar. Detta är nog en av mina topp 5 favoritkollektionen från Depend, varje färg känns som att den passar in i kollektionen då dom hör hemma i samma "knalliga" kategori men ändå är så pass olika. 
 
Kollektionen heter "Life of Venice" och innehåller åtta knalliga färgglada nagellack i 7-day-serien. Jag skulle inte kalla dessa neoner, vissa av dem torkar halvmatt men inte lika snabbt eller lika matt som en "äkta" neon. Tycker dock att både torktid och applicering var riktigt bra! På swatchbrickan har jag applicerat två lager lack av samtliga lack och tyckte att det täckte riktigt bra. Jag har även testat tre av lacken på naglarna och upplevde att de betedde sig på samma sätt. Jag kan faktiskt för en gångs skull inte bestämma mig för en favorit utan har planer om att byta hejvilt tills mina färgcrejvingar har lugnat ner sig (Ses om 100 år då..). 
 
Praktisk information:
Depend 7-day Life of Venice är Limited Edition har släppdatum vecka 16 och kan köpas hos t.ex. Ica, Kicks och Åhléns för 39 kr/stk. 
Gone to the Beach, Palm Tree Shake, Boardwalk Blues, Pink Lemonade, Hello Sunshine, Blue Paradise, Born to Surf, Next to Santa Monica
Gone to the Beach, Palm Tree Shake, Boardwalk Blues, Pink Lemonade, Hello Sunshine, Blue Paradise, Born to Surf, Next to Santa Monica
Gone to the Beach, Palm Tree Shake, Boardwalk Blues, Pink Lemonade, Hello Sunshine, Blue Paradise, Born to Surf, Next to Santa Monica

Kommentera här: