Isadora – Riviera Spring Make-up 2016

 
Årets vårkollektion från Isadora heter “Riviera”, innehåller massvis av godbitar och släpps under vecka 3. Jag var väldigt förtjust i nagellacken Velvet Matt Nails som har en slags mjuk semimatt finish och är därför totalpepp på att det kommer sex nya mjuka pastelliga nyanser med Riviera. Twist-up Matt Lips släpptes också under förra året och även här väljer man att utöka med fyra helt nya nyanser som alla går i mjukt rosa-nude.

Nude Rose

Det är faktiskt överraskande många fina produkter i den här kollektionen, jag är sedan tidigare väldigt förtjust i dommatta läppstiften “Twist-up Matt Lips” och tycker att det neutrala färgutbudet är ett trevligt sådant om man är på jakt efter något som kan användas både till vardag och till fest. Isadora släpper en ny eyeliner som jag är i full fart med att testa. Twin Tip Eyeliner är en flytande eyeliner där man kan välja om man vill göra en stor fet eyeliner eller en tunnare ditto. So far so good, men jag har inte nog kött på benen till att ge er en bra recension ännu.

Big Bold Mascara har varit väldigt omtalad men jag har inte testat den ännu. Borsten är totalt MASSIV, lite i stil med storleken på Maybelline’s The Colossal men snäppet maffigare. I kollektionen kommer det två paletter, Nude Rose som jag visar er i detta inlägg och en mer neutral palett (Nude Sand) som tyvärr hade exploderat på väg till min brevlåda. Jag har lust att göra någon slags nail-art med flera av nagellacken men har inte en hundraprocentig plan ännu på precis VAD jag vill göra.

Vad tycker ni om kollektionen? Är ni intresserade av några av produkterna?

 Velvet Matt Nails (79 kr/stk): White Velvet, Bohemian, Vintage Blush, Pink Sugar, Blue Cloud & Spring Light
 
Twist-up Matt Lips (129 kr): Bare ‘n Beautiful, Bohemian, Nude Rose & Vintage Pink
 
 Twist-up Matt Lips (129 kr): Bare ‘n Beautiful, Bohemian, Nude Rose & Vintage Pink
Eye Shadow Quartet (139 kr): Nude Rose
 Eye Shadow Quartet (139 kr): Nude Rose
Big Bold Mascara (159 kr). Multi Vitamin Gloss – Sheer Almond (129 kr). Twin Tip Eyeliner (129 kr).
 Big Bold Mascara (159 kr). Multi Vitamin Gloss – Sheer Almond (129 kr). Twin Tip Eyeliner (129 kr).

 

Kommentera här: