The Body Shop Jul 2015: Frosted Plum

Frosted Plum Group Shot jul 2015 Redan den 27 Oktober lanserar The Body Shop sina tre julkollektioner, i år har vaniljedoften bytts ut mot nykomlingen "Frosted Plum" men förra årets godbit "Glazed Apple" samt min personliga favorit "Frosted Cranberry"(Som möjligen heter något annat i år). Jag tänkte att vi skulle ta en snabbkik på årets nykomling som TBS själva beskriver som en blommig fruktig doft med noter af plommon, magnolia, pion och hallon. Jag har en känsla av att jag antingen kommer att älska den eller hata den, beroende på hur blommig den är. Efter förra årets Bad-flubber har man valt att lansera en ny produkt som heter "Bath Fizzers", en liten fyrkantig kub som slängs i badkaret och som sedan ska doftsätta och bubbla lite. Jag har saknat dom väldoftande doftljusen från julkollektionerna under dom senaste åren (Om jag nu inte bara har totalmissat dom) så jag är glad för att man väljer att återinföra doftljusen, för mig är jultid definitivt den tidspunkt jag tänder flest ljus. Nu ser jag fram emot att se vad TBS's jul-smink-kollektion kommer bestå av, dom brukar alltid ha sådana fina paletter runt jul!

I kollektionen:

  • Bath Fizzers (300 g, 225 kr) 10stk/paket
  • Body Scrub (250 ml, 225 kr)
  • Shower Gel (250 ml, 90 kr)
  • Soap (100 g, 45 kr)
  • Body Butter (200 ml, 195 kr)
  • Shimmer Lotion (250 ml, 165 kr)
  • Shimmer Mist (100 ml, 195 kr)
  • Hand Cream (30 ml, 60 kr)
  • Lip Balm (20 ml, 95 kr)
  • Scented Candle (200 g, 175 kr)
  • Treat Box (115 kr)
  • Tin of Treasures (195 kr)
  • Tin of Delights (495 kr)
[caption id="attachment_2137313537" align="aligncenter" width="750"]Frosted Plum Body Butter lip balm Body Butter (200 ml, 195 kr) & Lip Balm (20 ml, 95 kr)[/caption] [caption id="attachment_2137313538" align="aligncenter" width="750"]Frosted Plum Shimmer Lotion Shimmer Lotion (250 ml, 165 kr), Shower Gel (250 ml, 90 kr), Hand Cream (30 ml, 60 kr), Shimmer Mist (100 ml, 195 kr) och Soap (100 g, 45 kr)[/caption] [caption id="attachment_2137313540" align="aligncenter" width="750"]the body shop frosted plum scented candle bath fizzers Bath Fizzers (300 g, 225 kr) och Scented Candle (200 g, 175 kr)[/caption]

Kommentarer:

1 Emma:

Åh vad snygga förpackningar! Hoppas att den doftar gott :)

Svar: Verkligen fina! Gillar den lila nyansen!
Honi

2 Liselotte:

Tänkte (precis som Emma): "Snygga!" först :-)
Men även doften verkar lovande - älskade Fikon-varianten och tänker att plommon kan bli lite samma "familj"? ( Beroende på hur mycket av blommorna de slänger in förstås, föredrar fruktdofter på BS-produkter.)

Ljuset kan nog bli en hit lite oavsett!

Svar: Jag och fikon var inte helt vän med varandra, jag tyckte den var lite för jordig. Jag KAN gilla jordiga dofter men då måste dom ha något annat som liksom lyfter doften lite, tror kanske att denna kan vara ett bra mittimellan!
Honi

3 Lackert:

Spännande! Låter verkligen som om den kollektionen kan lukta super gott

Svar: Jag tror att det blir hit or miss för mig, beroende på hur mycket blommor dom har slängt i!
Honi

4 Emma:

Har du något datum på adventskalendrarna? :)

Svar: Jajjamen! 27 Oktober!
Honi

5 Shortylegsbeauty:

Oj oj :)
Älskar förpackningen.. lila är ju så vackert.. och jag tror det kan dofta riktigt underbart :)
Älskade Glazed Apple doften :)
Doftljuset är ju ett måste (jag är tokig i doftljus) :D
xx

Svar: Jag är också väldigt förtjust i doftljus, men jag tycker inte vi har det mest monsterstora sortiment här i skandinavien när det kommer till roliga dofter!
Honi

6 The Body Shop Jul 2015: Makeup (Swinging Silver & Grooving Gold):

[…] var nyfikna på The Body Shop’s nya julkollektion “Frosted Plum” så jag tänkte att vi skulle kika på sminket också. Jag fick ett gäng frågor både via bloggen […]

7 Roffe:

Fina julklappar i härliga färger......detta skulle vara lämpliga julklappar till min fru!

Svar: Dom släpper faktiskt ett gäng "kitt" där dom har packat ihop några av produkterna i kollektionen i fina förpackningar, dom skulle vara jättefina julklappar!
Honi

Kommentera här: