Recension: Garnier Respons"Blonde Shine"Camomile Schampo&Balsam

garnier respons blond shine camomile extract acacia honeyI Garnier's Respons-serie finner vi nu även nytillskottet "Blonde Shine", en tvättkombo riktat mot dom som har blondt hår. Produkterna doftar väldigt starkt av kamomill och har en viss sötma som jag tror Acacia-honungen står för. Jag är absolut inget fan av doften, min kille tyckte produkterna luktade av "äldre dam" och är benägen att hålla med. Nu har jag inte blondt hår utan ligger inne med en rödlätt lejonman, min kille (Som testade produkterna när hans schampo tog slut) har inte heller blondt hår men vi tycker att dom fungerar bra trots allt. Jag är väldigt kluven, för trots att doften inte är min favorit så tycker jag faktiskt att produkterna fungerar rätt bra. Schampot rengör mitt hår utan att det blir trassligt och torrt, balsamet reder ut och gör att mitt hår ser fräscht ut. Jag använder inte supermycket stylingprodukter i mitt hår så jag vet inte huruvida detta är bra till att tvätta ut dylika stylinprodukter. I överlag rätt okej produkter, inte mer och inte mindre. Tyvärr sätter sig doften verkligen i håret och håller i sig rätt länge efter tvätt. Om man gillar kamomill-doft så kan det vara värt att kika på dessa om man är ute efter schampo/balsam i budgetklassen. Jag föredrar fortfarande Pantene Repair & Protect-serien om jag är på jakt efter hårtvätt i budgetklassen.
  • Pris: Ca. 29,50 kr/stk
  • Mängd: Shampo, 250 ml. Balsam, 200 ml.
  • Finns i: Dagligvaruhandeln etc.
  • Mitt betyg: Shampo 3/5, Balsam 3/5.
garnier respons blond shine camomile extract acacia honey2

Kommentarer:

1 Roffe:

Jag är här igen...sitter hemma med förkylning! Din blogg blir ett POSITIVT tidsfördriv!
En blogg som svarar på kommentarer också...KUL!
Garnier schampo använder jag, eftersom mitt hår är blont i basen, snart grått tyvärr!
Ett bra schampo........Lóreal är bäst för mig! Den rosa varianten.
Garrnier 3/5 och Lóreal 4/5 enligt mig!
Annars är Garnier ett bra varumärke!

Svar: Vad kul! Inte att du är förkyld, men att du hittar något kul att läsa! :) Jag tycker att L'Oreal har några bra varianter, deras röda verkar vara väldigt omtyckt för dom som färgar håret men eftersom jag inte gör det så tycker jag att deras mer vårdande varianter funkar bättre. Håller på att testa en med oljor just nu. Annars gillar jag fructis också, dom doftar ju så himla gott!
Honi

Kommentera här: