NOTD - Leighton Denny"Athena Divine"(I am Goddess, Höst 2015)

leighton denny athena divine i am goddess.pngJag satt och förundrades över hur vackert detta lack var på instagram för ett tag sedan och har äntligen testat godbiten. Dagens manikyr består av Leighton Denny's nagellack "Athena Divine" från den väldigt vackra höstkollektionen "I am Goddess" som består av ett gäng glitziga/duochroma/effekt-lack. Athena Divine har en mörkblå semitäckande bas som är fullproppad med små glitterbitar som skiftar mellan mörkblått, lila och i flaskan anar jag också guld (Men guldet kunde jag tyvärr varken se eller fånga på bild). Nagellacket beskrivs som en "Djupblå stjärnklar natt" och det tyckte jag var både en vacker och väldigt bra beskrivning. Tänk lite "Galaxy"-känsla. På bilderna bär jag två lager lack följt av topplack, torktiden var normal och formulan var trots glitter-mängden väldigt följsam och inte alls knottrig som många andra glitterlack kan bli. Väldigt vackert! Jag har fotat i lite olika ljus (Skugga, indirekt ljus, full sol etc.) för att försöka fånga alla färgskiftningar i lacket.

Praktisk info:

Leighton Denny's nagellack innehåller 12 ml och kostar 145 kr/stk. I Sverige förhandlar bl.a. Nail Systems märket. leighton denny athena divine i am goddess2.png leighton denny athena divine i am goddess4 leighton denny athena divine i am goddess5.png

Kommentarer:

1 Roffe:

Härlig djup blå färg.....fast jag gillar röda nyanser mer! Snygg närbildsfoto...

Svar: Rött är också fint, väldigt klassiskt! Själv dras jag mest mot lila!
Honi

2 Emelie/Nails and all that jazz:

Åh så snyggt! Har inte testat märket men de verkar ha släppt många fina lack i höstkollektionen så kanske ska ta en titt på det :)

Svar: Höstkollektionen verkar verkligen vara en höjdare, jag har ett annat lack att testa också och även det är jättefint!
Honi

3 Lackert:

Helt galet snyggt

Kommentera här: