Mac Pro Longwear Lip Pencil"In Anticipation"

mac pro longwear lip liner in anticipation2När jag var yngre var läppenna och läppstift sådant som "gamla tanter" använde, så jag går ut från att jag har gått och blivit tant då jag dom senaste 4-5 åren har totalälskat både läppstift och läppennor. Jag har testat Mac's läppennor i Pro Longwear-serien tidigare (Nyansen Dynamo, som är väldigt tjusig) och är väldigt förtjust i den extremt hållbara formulan som dessutom känns behaglig ensam eller som bas för läppstift och gloss. PLW pennorna innehåller 1,2 gram produkt och kostar 200 kr/stk.

In Anticipation:

Nyansen "In Anticipation" beskrivs som "En mjuk gulrosa", alltså en lite varmare rosa. Själv skulle jag beskriva den som en klockren gammelrosa nyans, den är lite nedtonad och "nude" i jämförelse med en helt vanlig rosa läppenna. Formulan är som vanligt krämig som sjutton och med massor av pigment. När jag använder PLW-pennorna så applicerar jag dom alltid över hela läpparna då dom är en fantastisk bas för läppstift. Min nya favoritkombination är "In Anticipation" och sedan läppstiftet "Zenith" från Mac's kommande Couture-kollektion i samarbete med designern Guo Pei (Ett inlägg kommer, men det finns bilder på instagram för den nyfikne). När man applicerar PLW-pennorna så kan det kännas lite vaxigt på läpparna, dom torkar dock in efter ett par minuter och sitter i 8-10 timmar beroende på hur mycket du äter/dricker och gnuggar läppar. I jämförelse med många andra långtidshållbara produkter så får jag inte sådär panik-torra läppar efter jag har tagit bort dom, jag behöver bara lite läppbalsam och sen känns det inte som att jag har burit samma läppenna en hel dag. Dessa kan vara lite svåra att vässa då det inte är en klassisk penna i trä, dom har snarare en slags plast-känsla. Var försiktiga och släng kanske pennorna i frysen en kvart innan du vill vässa. Jag är jättesugen på fler nyanser, bl.a. Rebellious och Absolutely It som är lite mer maffigt höstiga nyanser om man jämför med den relativt neutrala In Anticipation. [caption id="attachment_2137313650" align="aligncenter" width="750"]mac pro longwear lip liner in anticipation3.png Mac Pro Longwear Lip pencil - In Anticipation[/caption] [caption id="attachment_2137313649" align="aligncenter" width="750"]mac pro longwear lip liner in anticipation4 Mac Pro Longwear Lip pencil - In Anticipation[/caption] [caption id="attachment_2137313646" align="aligncenter" width="750"]mac pro longwear lip liner in anticipation.png Mac Pro Longwear Lip pencil - In Anticipation[/caption]

Kommentarer:

1 Dess/Drömteori:

Ser ut som en hemskt trevlig färg...

Kommentera här: