Mac Lipstick - Zenith (Guo Pei 2015)

mac gui pei zenith lipstick läppstiftDen 30:e September (Min födelsedag!)släpper Mac en "Couture-kollektion" i samarbete med den kinesiska designern Guo Pei. Kollektionen är lite dyrare än vanligt och dom lyxigt guldiga förpackningarna kommer beklädda med blommigt "tyg" (Som egentligen känns som någon slags vinyl eller neoprene). Förpackningen har en viss tyngd som gör att produkten känns lite mer exklusiv än ett vanligt läppstift i plast.

Zenith:

Zenith är ett väldigt lättburet nude-läppstift som jag har förälskat mig i något så kopiöst att jag tror jag måste köpa en backup när kollektionen släpps. Nyansen beskrivs som en "Light Nude" i Lustre formula. Lustre-stift ger en skir täckning och har en lätt glans utan att vara glossig. Lustre-stift brukar vara perfekta vardags-stift för dom som vill ha något som både är enkelt att applicera och som samtidigt försvinner på ett snyggt sätt. Stiftet håller i ungefär 2,5-3 timmar på mina läppar, beroende på hur mycket jag äter/dricker. Det är alltså inget långtidshållbart stift eller en superunik nyans, men det är samtidigt ett sådant som man kan slänga på utan en spegel, det är enkelt och ibland är enkelt precis det man vill ha. Om man vet med sig att man gillar denna slags nyanser och skulle använda det varje dag så kan det klart vara värt att investera i, men den i övrigt maffiga prislappen på 345 kr är inte direkt budgetvänligt för ett stift som inte är jätteunikt. Förpackningen hjälper dock något, för den är verkligen vacker. Nyansen är sjukt klädsam mot min hudton, det är ljust och beige med en hint av rosa som gör att det inte ser ut som concealerläppar. Jag får en trevligt jämn naturlig ton på läpparna som ser väldigt fräsch ut, utan att vara uppenbart sminkat.

Praktisk information:

Zenith kostar 345 kr och släpps den 30 September på Maccosmetics.se. Guo Pei släpps inte i butik i Sverige men släpps däremot hos Mac Pro Copenhagen och Mac Oslo City den 8 Oktober. mac gui pei zenith lipstick läppstift2 mac gui pei zenith lipstick läppstift6 mac gui pei zenith lipstick mac guo pei zenith lipstick [caption id="attachment_2137313689" align="aligncenter" width="750"]mac gui pei zenith lipstick läppstift5 Royal Ball, Innocence, See Sheer, Zenith, Rare Breed, Beauty.[/caption] [caption id="attachment_2137313688" align="aligncenter" width="750"]mac gui pei zenith lipstick läppstift4 Jämförelse förpackning: MIneralize, Guo Pei & Normal form (Men LE förpackning)[/caption]

Kommentarer:

1 Önskelista: September 2015 (Birthday edition!):

[…] min födelsedag släpper Mac en kollektion ihop med den kinesiska designern Guo Pei (Se gärna mitt inlägg om läppstiftet Zenith) och både den fina nyansen och den fina förpackningen på rouget “Red Water […]

2 Lackert:

Så snyggt och vilken läcker hylsa

3 Roffe:

Mjuk och naturlig färg i ovanligt snygg förpackning!

Kommentera här: