Mac Haute Dogs (Höst 2015)

HAUTE DOGS1Jag visade er läppstiftet "Rare Breed" från Mac's höstkollektion "Haute Dogs" för ett tag sedan och lovade i samma inlägg att jag skulle visa er promobilder på resten av kollektionen, så det tänkte jag göra idag. Kollektionen är inspirerad av hundar och hundägare som liknar varandra, och kollektionen innehåller nästan uteslutande så kallade "Mineralize" produkter. Vissa av produkterna finns sedan tidigare i permanent sortiment (Blacktrack fluidline, Soft & Gentle MSF t.ex.) men till stor del består kollektionen av limited edition produkter. För mig är Mineralize-produkterna väldigt hit and miss, några av ögonskuggorna har varit väldigt torra och svåra att jobba med. Läppstiften och läppglansen har jag däremot aldrig haft problem med, jag är snarare väldigt förtjust i alla jag har testat. Vill ni läsa mer om läppstiftet Rare Breed som jag testade i Augusti så kan ni kika in här. Jag och Purity-Sanna klämde lite på tre av borstarna i kollektionen under våran tripp till Copenhagen Fashion Week, 139 (Rund, fluffig och rätt stor) är en sådan borste som jag skulle använda till rouge som jag antingen vill applicera med lätt hand eller rouge som har för mycket pigment till mitt bleka nylle. 161 (Stor, snedställd) var jag inte lika förtjust i, den kändes lite flygig och hade inte nog stuns. Nummer 288 (Liten, platt och rundad) kändes som en helt vanlig ögonskuggeborste men skulle också kunna fungera bra till t.ex. concealer. Ni kan se en bild på borstarna i detta inlägg.

When and where?

Kollektionen släpps den 8 Oktober på alla ställen där Mac säljs samt online på Maccosmetics.se. Kollektionen är till stor den Limited Edition. [caption id="attachment_2137313544" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs brushes sverige Brushes: 288SE (330 kr), 209(215 kr), 161SE (455 kr) och 139SE (455 kr)[/caption] [caption id="attachment_2137313545" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs fluidline sverige Fluidline (175 kr): Rich Ground, Great Dame, Catch my eye och Blacktrack[/caption] [caption id="attachment_2137313546" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs lipliner brow sverige Veluxe Browliner (190 kr): Strawberry Blonde och Deep Brunette. Lip Pencil (165 kr): Naked och Currant.[/caption] [caption id="attachment_2137313547" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs mineralize lipglass sverige Mineralize Glass (230 kr): Sheer Coincidence, Modest, Lap Dog och Dressed to the K9's[/caption] [caption id="attachment_2137313548" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs mineralize quads sverige Mineralize Eye Shadow x4 (460 kr): Pure Bred, Posh Pedigree och A glimmer of Gold.[/caption] [caption id="attachment_2137313549" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs mineralize rich lipstick sverige Mineralize Rich Lipstick (255 kr): Rare Breed, Nose for Style, Barking Gorgeous, Fashion Pack och Labradorable[/caption] [caption id="attachment_2137313550" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs mineralize skinfinish sverige Mineralize Skinfinish (295 kr): Soft and Gentle och Cheeky Bronze[/caption] [caption id="attachment_2137313551" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs nagellack sverige Nagellack (130 kr): Vintage Vamp, Very Important Poodle och Snazzy Hound.[/caption] [caption id="attachment_2137313552" align="aligncenter" width="750"]mac haute dogs sculpting powder shaping powder sverige Sculpting/Shaping Powder (240 kr): Lightsweep/Shadester och Soft Focus/Warm Light.[/caption]

Kommentarer:

1 Roffe:

En KUL och TREVLIG presentation!

Svar: Kul att höra!
Honi

Kommentera här: