Lancôme Miracle Cushion (01 Pure Porcelaine)

lancome miracle cushion 01-2Jag har pratat om att Cushion Foundations är det nya svarta i ett par månader nu och tänkte börja beta av dom olika varianterna som börjar släppas i handeln nu. Idag ska vi kika på Lancôme's Miracle Cushion, en lättviktsfoundation med lätt täckning och mycket glow. Förpackningen är uppdelad i två "lager", när man öppnar locket så ligger det en svamp som känns lite silikonig ovanpå ett annat lock. Öppnar man detta lock så finner man något som ser ut som en svamp som är indränkt i foundation, detta är alltså "Cushion" delen av produkten.

Light & Glowy:

Till vardags gillar jag att använda produkter med lätt täckning som är lätta att applicera på nolltid, och Miracle Cushion är definitivt en sådan produkt. Täckningen är lätt och går inte att bygga upp särskilt mycket. Jag tycker att formulan känns extremt behaglig på min hud som kan kännas lite torr under höst och vinter, och den glödande finishen hjälper till med att gömma torrheten lite. Nyansen 01 är ljus nog till mig men undertonen är väldigt varm och kan därför se lite orange ut på mig som är väldigt kalltonad. Jag hade önskat att det fanns en ännu ljusare version som var mer kall i nyansen, men denna fungerar om jag applicerar lite foundation ned mot halsen också. Hållbarheten är bra, min foundation sitter kvar och ser snygg ut även senare på eftermiddagen. Jag tror dock att dom som har mer oljig hy skulle uppleva att denna glider runt lite om man inte fixerar den med puder. Eftersom jag är torr och gillar glow så kan jag dock använda den utan att fixera. Nyansutbudet är lite smalt med endast 6 nyanser, jag tror dock att denna är lite mer förlåtande när det kommer till nyans då täckningen är rätt skir. I överlag tycker jag att det är en trevlig glowig vardagsfoundation till torr hy.

Praktisk info:

Miracle Cushion kostar 395 kr och finns i 6 nyanser. En refill kostar 265 kr. Lancôme finns bl.a. hos Kicks. [caption id="attachment_2137313702" align="aligncenter" width="750"]lancome miracle cushion 01 Lancôme Miracle Cushion 01 Pure Porcelaine[/caption] [caption id="attachment_2137313698" align="aligncenter" width="750"]lancome miracle cushion 01-3 Lancôme Miracle Cushion 01 Pure Porcelaine[/caption] [caption id="attachment_2137313699" align="aligncenter" width="750"]lancome miracle cushion 01-4.png Lancôme Miracle Cushion 01 Pure Porcelaine Närbild på finishen[/caption] [caption id="attachment_2137313701" align="aligncenter" width="750"]lancome miracle cushion 01-5 Utan Miracle Cushion till vänster och med Miracle Cushion till höger[/caption]

Kommentera här: