Indie-ögonskuggor från Geek Chic Cosmetics

geek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunnyBåde Emily och Lojs tyckte att jag skulle testa lite ögonskuggor från Geek Chic Cosmetics (Ni känner mig visst lite för väl vid det här laget) så jag klickade hem lite olika skuggor från märket för ett par månader sedan! Idag tänkte jag att vi skulle kika lite på vad Geek Chic är för ett märke och samtidigt kolla lite swatches och mina tankar om produkterna.

Om Geek Chic:

Geek Chic Cosmetics är ett Amerikanskt företag som startades under 2010. Märket skapar smink med nördinspiration för att nå ett annat segment som gillar att kombinera sin personlighet med sina produkter. Man erbjuder ögonskuggor, primer, läpp-produkter, rouge, highlighters etc. Dom flesta produkter kommer i full-size och en provstorlek (Sample-size). Märket har dragit inspiration från t.ex. film-serien Harry Potter, tv-programmet The Walking Dead, Marvel's superhjälte-team The Avengers och bok/film-serien The Hunger Games. Oavsett om man är spelnörd, tv-nörd eller film-nörd så hittar man något kul. geek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunny2

Eyeshadows, Assemble!:

Jag köpte sex skuggor varav tre var i full-size och tre var i sample-size (I så kallade "Clam-shell" förpackningar). Som ni kan se på bilderna så visar jag bara fem skuggor, och det är för att jag shoppade tidigt en morgon innan jag riktigt hade vaknat och lyckades lägga ner både en full-size och ett sample av The Walking Dead-skuggan "Stay in the House, Carl!". Jag SKULLE tydligen bara ha den skuggan och nu när jag väl har testat den så är jag faktiskt väldigt förtjust. Den är väldigt enkel att applicera och behöver bara en helt vanlig primer för att sitta bra på ögonlocket. För att testa lite av varje köpte jag en från Walking Dead-serien, en från Avengers-serien, Juli's "Color of the month" och två från Lord of the Rings-serien. Några är glittriga, andra mer matta och vissa med underbart mjukt men maffigt skimmer. En full-size skugga kostar ca. 6 dollar och en sample-size skugga kostar 1,25 dollar. Sample-size förpackningen är helt omöjlig att jobba med utan att ha produkt överallt varje gång man öppnar dom, så jag har hällt ner mina i burkar i mina pigment-paletter för att det skulle bli mindre svineri. Full-size förpackningarna kommer med en illustration på framsidan och ett klistermärke med namn och info på baksidan. Sample-size förpackningarna kommer endast med info-klistermärket. Kvaliteten känns lite varierande, den första skuggan på bilden nedan (Black Moon Bunny), behöver en väldigt klistrig bas för att överhuvudtaget ha lust att sitta fast på huden. Skuggan är väldigt glittrig och måste packas på för att man ska slippa nedfall. Skugga nummer två (Hawkguy) är en nästan matt skugga med en väldigt subtil touch av någon slags satin-finish. Jag tror att denna skulle bli väldigt effektfull som en eyeliner. Formulan var iallafall väldigt bra! Guldiga "One Ring" är en galen guldig glitterbomb som också behöver en klistrig bas eller något slags Glitter Glue för att sitta bra på ögonlocket. Bilderna gör inte galenskapen rättvisa, det är liksom glitter-explosion deluxe. Heir of Isildur är en mörk skogsgrön nästan-svart skugga som har ungefär samma formula som Stay in the house, Carl. Den har ett väldigt mjukt men maffigt skimmer och applicerar som en dröm på ögonlocket. Denna skulle bli hur snygg som helst som en vingad eyeliner till t.ex. en lila läpp. Har ni testat något från Geek Chic? Är det något jag har missat som jag borde testa i framtiden?geek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunny3 Black Moon Bunny, Hawkguy, Stay in the house, Carl, One Ring & Heir of Isildurgeek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunny4 Black Moon Bunny, Hawkguy, Stay in the house, Carl, One Ring & Heir of Isildurgeek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunny5 Black Moon Bunny, Hawkguy, Stay in the house, Carl, One Ring & Heir of Isildurgeek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunny6 Black Moon Bunnygeek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunny7 Hawkguygeek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunny8 Stay in the house, Carlgeek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunny9 One Ringgeek chic cosmetics eyeshadows stay in the house carl hawkguy black moon bunny10 Heir of Isildur

Kommentarer:

1 Lojs:

Oooh, har också One Ring och Heir of Isildur :D Tycker att Heir är så jävla skittjusig! Blev väldigt sugen på Hawkguy nu..

Svar: MÅSTE göra en eyeliner look med Hawkguy, tror det skulle bli sjukt tjusigt.
Honi

2 Roffe:

Hawkguy är den mest spännande ögonskuggan....en färg som passar bäst till blåa ögon!

Svar: Den är verkligen vacker!
Honi

3 Shortylegsbeauty:

Okej.. ärligt talat.. jösses så härliga skuggor och namnen är ju bara för underbara :D
One Ring, Heir of Isildur.. Sagan om Ringen nörden i mig hoppar upp och ner av lycka :D
Stay In The House, Carl fick mig att skratta högt.. underbart namn :D Walking Dead är kanske int min absoluta favorit serie men den är sevärd :)
Hawkguy är nog den som fick mig att flämta högt dock.. jösses sådan underbar blå nyans :O
xx

Svar: Jag är så sugen på att beställa fler! Hawkguy är så himla vacker, jag måste göra en eyelinerlook med den snart. Jag är totalt walking dead frälst och blev så sugen på att beställa resten av nyanserna i TWD kollektionen! :)
Honi

4 Emma P:

Heir of Isildur ser helt fantastisk ut! Och vilka söta förpackningar sen:)

Svar: Tycker det blir så mycket roligare att sminka sig när förpackningarna är såhär fina :)
Honi

Kommentera här: