Morphe Brushes - 35W palette

morphe brushes 35w paletteJag fick ett pressutskick från Brallis som ville uppmärksamma om att dom hade tagit in det hypade märket Morphe Brushes i sitt sortiment, SÅ KUL! Jag har varit nyfiken på Morphe sedan tidigare men inte riktigt kommit till skott då det har varit lite svårt att få tag i deras produkter. Jag har några borstar från Gunmetal-serien och en palett till ansiktet att visa er också men det kommer senare.

Morphe 35W:

Idag ska vi kika på en palett som fått det fantasifulla namnet 35W, 35 för att paletten innehåller 35 ögonskuggor och W för att man kategoriserar paletten som varmtonad. Det finns vissa varma skuggor men jag skulle säga att det är en palett med 50/50 när det kommer till varma och kalla skuggor. Jag har inget emot att det inte är en 100% varm palett, i ärlighetens namn så föredrar jag när det är lite mer blandat när det kommer till såna här stora paletter. Kvaliteten på förpackningen är lite sisådär, ytterförpackningen är gjord av hårdplast som känns relativt stabil men plasten där själva skuggorna sitter är väldigt mjuk och böjbar. Det gör det ju såklart enkelt om man vill depotta ett par skuggor! Skuggorna däremot överraskade mig väldigt mycket. Många av dom mer metalliska skuggorna är helt sjukt krämiga, pigmenterade och enkla att applicera. Det var några få skuggor som jag tyckte kändes väldigt pudriga, bl.a. den knall-ljus-rosa på andra raden. Jag tycker att det är bra variation på matt, satin, glitter och metallisk finish i paletten. Den näst-sista svarta skuggan på nedre raden är verkligen en glitterbomb men trots det var den lätt att applicera när jag swatchade den, normalt har jag glitter överallt med denna slags finish. I gårdagens look så använder jag den sista skuggan på tredje raden på mitten av ögonlocket och på fransraden, den sista skuggan på fjärde raden på inre och yttre delen av det rörliga locket och sedan blendade jag ut det med skugga nummer 5 från första raden. Till ögonbrynen använde jag faktiskt skugga nummer 4 från nedre raden och det fungerade också bra! I överlag tycker jag att det är en väldigt mångsidig palett som kan fungera bra till många olika hudtoner. Kvaliteten på skuggorna är lite varierande men generellt sett så tycker jag att dom flesta är väldigt bra!

Praktisk information:

Paletten innehåller 35 skuggor (56,2 gram). Paletten kan köpas hos Brallis i Sverige för 229 kr eller hos Morphe Brushes i USA för 20 dollar (Normalpris 40 dollar om jag förstått det rätt). Swatches på samtliga skuggor finner ni nedan (Dom är swatchade på ett tunnt lager foundation, ingen primer)! morphe brushes 35w palette2morphe brushes 35w palette3 morphe brushes 35w palette4 Rad 1morphe brushes 35w palette5 Rad 2morphe brushes 35w palette6 Rad 3morphe brushes 35w palette7 Rad 4morphe brushes 35w palette8 Rad 5

Kommentarer:

1 Roffe:

Rad 2,3,4 och 5 är varma och fina färger.....rad 1 känns som väldigt ljusa och kanske används speciellt!? Annars känns paletten som en konstnärspalett.....jag tycker om färger, det ger livet glädje!

Svar: Ja det finns alla möjliga färgkombinationer här, så man kan ju göra nästan vad man har lust! :) Konstnärspalett var väldigt fint och beskrivande tycker jag!
Honi

2 Lackert:

Härlig palett, många snygga nyanser och användbara åxå

Svar: Väldigt användbara tycker jag!
Honi

3 Gunmetal Brushes från Morphe Brushes:

[…] på dessa godbitar idag. Morphe gör inte bara borstar (Som namnet kanske antyder) utan även paletter till ögon och ansikte samt lösa […]

Kommentera här: