Mac Pigment"Blue Brown"

mac pigment blue brownJag vet att många tycker att pigment/lösa ögonskuggor kan vara svåra att använda då dom kräver lite mer än en vanlig pressad skugga, och jag kan förstå det. Däremot så finns det så många vackra pigment att jag inte kan låta bli, många av dom får ett helt annat djup än en liknande skugga i pressad form. Med pigment använder jag ofta en platt borste och trycker in pigmentet i borsten för att sedan knacka av överflödig produkt ner i burken igen. Då slipper man nedfall och smulor under ögonen. Idag tänkte jag att vi skulle kika på ett pigment från Mac som har fångat mitt hjärta...

Blue Brown, there's noone like you:

Jag har alltid varit förtjust i neutrala skuggor med en twist och Mac's pigment "Blue Brown" passar verkligen in i just denna kategori. Blue Brown är ett löst pigment som skiftar mellan en mjuk turkosblå och en härlig brun nyans. Beroende på hur ljuset faller så ser skuggan antingen mjukt neutral ut eller isigt blå, så snyggt! Mac's Pigment kommer i en plastburk med ett litet plastlock inne i burken för att förhindra att pigmentet sätter sig i lock och gångjärn (Smart). Burken är gigantisk och innehåller 4,5 gram produkt (Jag kommer aldrig lyckas använda hela burken). Jag har faktiskt inte testat Mac's pigment tidigare och är väldigt imponerad över både hållbarhet och intensitet på just Blue Brown. Pigmentet ser lite smuligt och "klumpigt" ut i burken, men när man väl jobbat in produkten i en borste och sedan applicerar det på ögonlocket så är skuggan krämig som sjutton. Jag har definitivt fått mersmak och är sugen på flera pigment. Mac's ögonskugga Club är snarlik men jag upplever att Blue Brown är mer intensiv och har en mer synlig duochrome effekt. En av skuggorna från Wet N Wild's "Comfort Zone"-palett är också väldigt lik, men jag upplever att den duochroma effekten är mindre synlig. Mac Blue Brown pigment finns i två storlekar där full-size (4,5 gram) kostar 235 kr och Travel-size (2,5 gram) kostar 110 kr. mac pigment blue brown2 mac pigment blue brown3

Kommentarer:

1 Lackert:

Sjukt snygg färg

Svar: Verkligen! Och den ger ett så fint djup på ögonlocken!
Honi

Kommentera här: