Mac - Magic of the Night (Holiday 2015)

MAGIC OF THE NIGHT_AMBIENT_72Den 2:a November släpper Mac årets Julkollektioner, som vanligt är dessa uppdelade i tre delar där två delar innehåller paletter, sets och kits med olika små produkter (Mini-pigment, läppglans etc) och där en innehåller enstaka full-size produkter i LE-förpackningar. Idag ska vi kika på den sistnämnda! Produkterna släpps online samt i alla butiker där Mac säljs!

Magic of the Night:

Magic of the Night är årets "Single-product"-kollektion, jag tycker att kollektionen är relativt liten i år med ett gäng läppstift, pressade pigment, pennor till ögon och läppar samt två Mineralize Skinfinishes. Förpackningarna är metalliska och går i lila, blått och turkost (Det är för övrigt ett genomgående tema i övriga kollektioner också). Tyvärr är tre av fyra läppstift permanenta med lila godbiten Evening Rendezvous som enda nytillskott. Det är faktiskt i överlag relativt många permanenta produkter med i denna kollektion. Colourdrenched Pigments är en helt ny produkt som lanseras i och med julkollektionen och dom swatches jag har sett gör att jag har lust att köpa på mig ett pigment eller två. För mig är det två produkter som jag MÅSTE ha, och det är Skinfinishen "Oh, Darling" samt läppstiftet "Evening Rendezvous". Övriga produkter är fina men inte överdrivet unika. Jag hade köpt den mörkare Skinfinishen "Shaft of Gold" om det inte var för att den var allt för mörk till min hudton. Eftersom jag är väldigt ljus så passar denna slags skimrigt bronziga nyanser inte särskilt bra på mig, speciellt inte när jag vill använda dom som highlighters. MAGIC OF THE NIGHT_BEAUTY_72 HOLIDAY 2015 Magic of the Night In Extra Dimension Skinfinish - Oh Darling_72 In Extra Dimension Skinfinish (325 kr): Oh, Darling och Shaft of GoldHOLIDAY 2015 Magic of the Night Colourdrenched Pigment - Ascent Of Glamour_72 Colourdrenched Pigment (250 kr): Ascent of Glamour, Moon is Blue, Night Thrill, No Taboos och Tonight's the night.HOLIDAY 2015 Magic of the Night Eye Liner - Black Swan_72 Pearlglide Intense Eye Liner(180 kr, Permanent): Black Swan och Petrol Blue. Lip Pencil (180 kr, Permanent): Nightmoth och ReddHOLIDAY 2015 Magic of the Night Lipstick - All Fired Up Lipstick (215 kr): All Fired Up, Dark Side, Evening Rendezvous och Please Me

Kommentera här: