Lancôme Hypnôse Volume-á-Porter mascara

lancome hypnose volume-a-porter mascaraJag har testat Lancôme's klassiska Hypnôse mascara för många år sedan (Obs, rejäl skillnad i kvalitet på bilder) och kan nu presentera nytillskottet "Hypnôse Volume-á-Porter" (295 kr, 6,7 ml) där både borste och formula känns väldigt annorlunda i jämförelse med originalet. Jag var väldigt förtjust i Hypnôse och tyckte om resultatet med en formula som inte klumpade och som gav mina fransar något lite extra. Såhär skriver Lancôme själva om produkten:
Den första mascaraborsten som är utvecklad av elastomer. De 306 små borststråna garanterar en precis och generös applicering utan att fransarna klistrar ihop sig eller klumpar. Formulan är en hybrid av en krämig konsistens som smälter på fransarna och som samtidigt sitter där den ska. Det är en hållbar formula baserad på latex som lägger en ultra fin film på fransarna och som lätt glider över fransarna liksom mjuk kashmir mot huden. Fransarna känns lätta och mjuka samt får en vacker finish.

The nitty-gritty:

Hypnôse Volume-á-Porter har en nätt plastborste  som avsmalnar något mot spetsen. Dom små borstpiggarna är flexibla och mjuka, men trots det tycker jag att dom fungerar bra när det kommer till att fördela mascara på fransarna. Själva förpackningen är en slags taupefärgad kromad ditto som känns lyxig som sjutton och har en vacker timglasform. För att vara en mascara med "Volume" i namnet så tycker jag inte att den ger överdrivet mycket volym. Däremot tycker jag att fransarna känns mjuka och flexibla och borsten gör ett bra jobb med att separera fransarna. Just det där med flexibla fransar tycker jag är skönt, det är en väldigt behaglig mascara att bära. Originalet gav mig definitivt mer "Oomph" men V-A-P skulle däremot vara mitt val för en effektfull vardagsmascara om jag skulle tvingas välja mellan dessa två. Jag har inte upplevt att formulan varken fäller eller smular under/i ögonen, den sitter där den ska tills dagen är över och rengöringsprodukterna kommer fram. Trots den bra hållbarheten tycker jag att den är enkel att ta bort. I överlag är jag väldigt förtjust, men den är dyr och det är INTE volym du får (Snarare ALLT annat) när du köper denna. Gillar du mjuka behagliga fransar med trevlig separation och svärta så kan detta dock vara en mascara för dig. lancome hypnose volume-a-porter mascara2 lancome hypnose volume-a-porter mascara3

Kommentarer:

1 Roffe:

Snygg förpackning, tyvärr kan jag inte någon praktisk synpunkt.....hahaha! Kanske kommer män att använda mascara i framtiden!? Det finns ju transparent....allt ändras med tiden! Tatuering var män, kanske mest sjömäns utsmyckning förr....det tycks ha övertagits av kvinnor! Så synen på kosmetik/hudvård kommer nog att ändras!

Svar: Det tror jag också, det utvecklas och ändras hela tiden. För det mesta tycker jag att det blir lite mer öppet och med fokus på att alla kan vara med så det hoppas jag att det blir ännu mer av i framtiden!
Honi

Kommentera här: