Isadora Velvet Matt Nails (2015)

isadora velvet matt nails 2015 soft skin green planet moody bluesUnder vecka 42 (Alltså denna vecka) släpper Isadora ett gäng produkter med matt finish. Man fokuserar på läppar och naglar och släpper 6 produkter i varje kategori (En av läpp-produkterna finns sedan tidigare men övriga nagel och läpp-produkter är nya). Jag har tre av nagellacken från Velvet Matt Nails-serien att visa er och låt mig säga redan nu att dessa är totalt underbara. Jag har en av produkterna ur Matt Lips-serien som jag hade tänkt att visa er framöver. Nagellacken kostar 79 kr/stk och innehåller 6 ml.

Satinmatta naglar i juveltoner

Jag är ett stort fan av juveltoner till höst och vinter och därför blev jag lite extra glad när gröna "Green Planet" och blå "Moody Blues" låg i pressutskicket ihop med taupe/nude/beige/jagvetinte-nyansen Soft Skin som är en otroligt sofistikerad nyans. Flaskan är samma som vanligt med skillnaden att flaskan är frostad för att man ska kunna se skillnad på vanliga och Velvet matt-lack. Formulan gör lacken ännu mer sofistikerade samtidigt som dom känns lite annorlunda och "mysiga" på något sätt. Formulan är nästan-matt med yttepyttelite glöd som gör att det inte blir lika kritigt som ett vanligt matt lack. Eftersom formulan torkar semi-matt så är torktiden riktigt snabb. Jag har testat både med och utan underlack och jag tycker att effekten blir finare utan. Dom sitter ändå relativt bra på naglarna (Som ett vanligt lack för mig) så just avsaknaden av underlack gör inte något för min del. Jag valde att lägga Soft Skin över hela nageln och sedan gick jag bananas med en tunn borste och drog streck med det blå och gröna nagellacket.isadora velvet matt nails 2015 soft skin green planet moody blues4 Soft Skin, Green Planet & Moody Bluesisadora velvet matt nails 2015 soft skin green planet moody blues2 isadora velvet matt nails 2015 soft skin green planet moody blues3

Kommentarer:

1 Lackert:

Kanon snyggt

2 Miriam:

Åh, vilka härliga färger! :)

Kommentera här: