FOTD - Rebel

morphe brushes brallis clinique lip pop rebel4.pngJag hade ett gäng nya produkter att testa så jag tänkte visa er dagens look (Aka dagens experiment) där jag har använt produkter från Morphe, Clinique, Mac etc. Clinique släpper nya nyanser i Pop Lip Colour + Primer-serien och idag testar jag den lite vampigare nyansen Rebel som är hur fin som helst och ursnygg till hösten. På ögonen skapade jag ett så kallat "Halo eye" där man använder en ljusare kontrasterande färg på mitten av ögonlocket och mörka nyanser både vid tårkanalen och yttre delen av det rörliga ögonlocket. Jag gick efter isigt silverblått på mitten och lila runtom. Väldigt snyggt och extremt effektfullt! Jag hade lite fransproblem då både min pincett och mitt vanliga lim hade gått och gömt sig, så lösfransarna sitter lite överallt. Är det bara jag som absolut MÅSTE ha en pincett för att få fransarna till att sitta bra? Utan pincett hamnar dom typ under ögonbrynen...

Produkter:

Bas:

Ögon:

Läppar/Naglar:

  • Clinique Pop Lip Colour + Primer "Rebel"
  • Isadora Velvet Matt Nails "Soft Skin"
morphe brushes brallis clinique lip pop rebel 2.png morphe brushes brallis clinique lip pop rebel.png morphe brushes brallis clinique lip pop rebel3.png

Kommentarer:

1 bohobando | Skönhet & Livsstil:

Jag gillade ögonsminkningen väldigt mycket. Sjukt fin halo!

Svar: Tusen tack!
Honi

2 Morphe Brushes – 35W palette:

[…] I gårdagens look så använder jag den sista skuggan på tredje raden på mitten av ögonlocket och på fransraden, den sista skuggan på fjärde raden på inre och yttre delen av det rörliga locket och sedan blendade jag ut det med skugga nummer 5 från första raden. Till ögonbrynen använde jag faktiskt skugga nummer 4 från nedre raden och det fungerade också bra! […]

3 Roffe:

Snygg sminkning med vacker färg på läppar! Ögonen har du lyckats mycket bra med......underbar färgsättning med fina linjer av eyeliner.......vacker färg på ögonskuggan! Vackra ögonfransar.....
Proffsigt gjort.....5 av 5 möjliga poäng!

Svar: Tusen tack Roffe! :)
Honi

4 Nya Clinique Lip:

[…] en bra variation av maffigt vampiga och sobert rosa (lättburet) att visa er idag. Vampigt vinröda Rebel Pop bar jag i en FOTD för ett par dagar sedan, det är verkligen ett trevligt höststift (Men jag skulle säkert bära […]

Kommentera här: