FOTD - Rainbow Sunset

Jag har varit lite “Borta” från “OMG LEK MED FÄRGER”-känslan i ett par månader och har äntligen återfått lusten till knallfärger. Idag ville jag göra någon slags regnbåge/solnedgång kombinerat i en sminkning och detta är vad jag fick fram. Lila är ju min absoluta favoritfärg så det var självklart att det skulle vara lila som stod i blickfånget med orange, rosa och gult uttonat från ögats veck och utåt.

På läpparna bär jag en glitzig men neutral kombination med Clinique’s “Blush Pop” läppstift och Mac’s Riri2 läppglans. En väldigt fin kombination, och jag som typ aldrig orkar bära läppglans då håret alltid fastnar var trots det väldigt förtjust.

Produkter:

Bas:

  • Rimmel Wake me up foundation “010”
  • L’Oreal Nude Magique BB Powder “Light”
  • The Balm – Mary-Lou Manizer
  • Mac Blush “Blushbaby”

Ögon:

  • Nyx Jumbo Eye Pencil – Milk
  • Freedom Makeup Single Eyeshadow – 230 Brights (Lila skimmer)
  • Sleek i-Divine Acid palette (Lila, neonrosa, gul, orange)
  • Mac e/s Mylar (Highlight)
  • Notoriously Morbid eyeshadow – Glorious Honor (Lila mitten på ögonlocket)
  • Make up store Cake Eyeliner  – Black
  • Dior Iconic Overcurl Mascara
  • Make up store Glitter – Cosmonova (Vid tårkanalen)
  • Mac Fluidline Brow Gelcreme – Deep Dark Brunette

Läppar/Naglar:

  • Clinique Pop Lip Colour + Primer – Blush Pop
  • Mac Lipglass – Riri2
  • Isadora Velvet Matt Nails “Soft Skin”, “Green Earth” och “Moody Blues”
 

Kommentera här: