Recension: Makeup Revolution Iconic 2 palette

makeuprevolution iconic 2Det brittiska märket Makeup Revolution har verkligen exploderat under det senaste året, och jag förstår varför. Märket säljer sina egna (mycket billigare) produkter som är inspirerade av väsentligt dyrare sådana, idag ska vi t.ex. kika på Iconic 2 paletten vars färgskala är väldigt lik Urban Decays klassiker Naked 2. Iconic 2 har en blandning av skimriga, metalliska och matta skuggor i både varma och kalla nyanser. Webshoppen Brallis har nyligen tagit in märket i sitt sortiment och skickade därför denna och ett par andra produkter från märket i ett pressutskick så att jag kunde testa några av produkterna (Är i full fart med att testa deras "Lip Lava", UNDERBARA!). Jag har visat en del av märkets produkter under förra året och är förtjust i allt jag köpte förutom läppstiften som har en väldigt plastig doft (Urk!). Oh well, åter till paletten! Iconic 2 har i överlag väldigt trevliga, välpigmenterade och lättjobbade skuggor men en av skuggorna (Nummer 5) var lite svårjobbad och flygig i formulan och ville inte riktigt byggas upp till mer än lätt täckning. Det är dock en sådan nyans som man kan använda i globlinjen för att tona ut andra skuggor, men om man vill använda den själv till en brun sotig look så tror jag man blir besviken. Skugga nummer 2 och 4 är underbara guld/bronzenyanser som är otroligt lättjobbade och välpigmenterade Till looken nedan har jag använt skugga 1 på brynbenet, skugga 2 på inre delen av ögonlocket, skugga 3 vid tårkanalen, skugga 4 på yttre delen av ögonlocket och skugga 5 uppsuddat i globlinjen. Jag har även använt den svarta ögonskuggan som sotig vingad eyeliner! I överlag är jag väldigt imponerad över denna palett och tycker att färgskalan tillåter att man kan göra sminkningar i både varma och kalla toner. Det är nästan som att paletten är uppdelad i två där den första halvan är mer varm och den andra halvan mer kall. Jag är imponerad, det måste jag erkänna. Det enda minus jag har är att paletten inte har en spegel och att själva förpackningen känns lite plastig. För ynka 79 kr (Det är lite mindre än 7 kr/skugga) kan man dock inte förvänta sig lyxförpackningar a la Dior och det är ju ändå innehållet som räknas! makeuprevolution iconic 2 swatches makeuprevolution brallis iconic2 2.png makeuprevolution brallis iconic2.png

Kommentarer:

1 Lackert:

Riktigt fina skuggor och vilket bra pris

Kommentera här: