Recension: The Body Shop Fuji Green Tea Body Scrub

the body shop green tea body scrubNu har jag testat större delen av produkterna ur The Body Shop's kommande serie Fuji Green Tea som släpps nu på Tisdag(24/3) så det är tid till ett par recensioner. Idag tänkte jag prata lite om skrubben ur kollektionen som har en udda geleaktig formula med små små "pärlor" (Det liknar små gröna och vita pärlor iallafall!) hängande i gelen. Doften är mild och fräsch men har en distinkt doft av grönt te, det är dock så minimalt att man nästan inte kan känna det. Själva formulan är som sagt väldigt gele-aktig och trots dom många pärlorna som flyter runt så tycker jag inte att det är mycket riv i skrubben (Låg till medium riv). Har man väldigt torr hud och mycket torrflagor som ska bort så kanske denna inte fungerar optimalt, men om man bara vill fräscha upp huden så tycker jag att denna är lagom. Min hud får en trevlig lyster och trots att det är en skrubb så känns huden på något sätt mjukare och mer fuktmättad än innan användning. Man måste dock jobba lite extra eftersom den inte har lika mycket riv som andra skrubbar har. Något jag har gillat att använda denna till är till händerna för att få bort torrfnas på mina handryggar (Dom blir alltid torra som sjutton under vintern). Den skrubbar utan att skada och lämnar mina händer lena som silke, det gillas.
  • Pris: 225 kr
  • Mängd: 200 ml
  • Finns hos: The Body Shop
  • Släppdatum: 24/3 - 2015
  • Mitt betyg: 4/5
the body shop green tea body scrub2

Kommentarer:

1 Emma:

Är inte så sugen på denna då jag föredrar skrubb med lite mer riv i.. Men är super taggad på resten av serien :D Speciellt den till badet & body buttern :)

2 Gelic' nail art:

Spännande, sett fram emot recensioner av denna serie. :)

Kommentera här: