Recension: Dior Diorshow Maximizer + Iconic Overcurl mascara

dior iconic overcurl diorshow maximizer7Jag köper väldigt sällan lyxmascaror då jag oftast tycker att billigare versioner är minst lika bra (Och mascaror ska ju bytas ut så himla ofta i jämförelse med annat slags smink), men då och då gör jag utsvävningar och testar något lite lyxigare. Idag ska vi kika på en mascara primer/serum och en mascara från Dior som har hur fina förpackningar som helst, se bara detaljen på tuben ovan. Lyx lyx lyx!

Diorshow Maximizer Lash plumping serum (Ca. 340 kr):

Jag kommer ihåg att L'Oreal hade (Har fortfarande kanske?) en mascara med en vit mascara på ena sidan som skulle ge fransarna lite mer oomph och längd, och en svart mascara på andra sidan som skulle göra fransarna pianosvarta och glossiga. Jag använde denna kombinationsmascara i flera år men sedan försvann den jag gillade från hyllorna och ersattes av annat. Dior's Diorshow Maximizer Lash Plumping Serum är en vit "mascara" kommer i en vit tub med underbara silvriga detaljer som bara osar lyx. När jag skriver "mascara" så är det för att man kan använda denna på två olika sätt, antingen som en vårdande kur under natten eller som en bas för andra mascaror som ska göra fransarna längre och tjockare. Man får jobba lite för att det vita ska bli synligt men när det väl är synligt på fransarna så låter jag det torka samtidigt som jag applicerar på det andra ögat. När jag har gjort det så brukar det första ögat vara halvtorrt och när det är det så brukar jag tycka det är optimalt att applicera min mascara. Jag upplever att fransarna blir galet långa men att dom ändå inte blir klistriga och klumpiga. Dom dagar som jag har testat kopiösa mängder ögonsmink så har jag använt denna på kvällen för att på något sätt försöka minimera skadan, men jag märker ingen större skillnad även om jag har använt den många dagar i rad som kvälls-kur. Som en mascara-primer gillar jag den dock väldigt mycket!
  • Mitt betyg: 3/5
  • Mängd: 10 ml.
dior iconic overcurl diorshow maximizer5

Diorshow Iconic Overcurl Mascara (Ca. 340 kr för full-size):

Jag har en riktigt gullig miniversion av Dior's ikoniska "Iconic Overcurl" mascara som har böjd maffig borste. Trots att borsten är rätt maffig så är den varken för styv eller för flexibel, ett trevligt mitt-i-mellan som gör det lätt att jobba in ett jämnt lager mascara på fransarna. Jag upplevde formulan som lite våt när jag just hade öppnat den men efter en vecka ändras formulan och blev mindre våt och mer lättapplicerad och sådan har den varit nu i ungefär en månad. Mina fransar blir tjusigt pianosvarta, får en lätt böj som håller hela dagen och blir längre och fluffigare, om jag applicerar för mycket kan fransarna dock se en aning klumpiga ut. Jag har inte upplevt varken kladd eller smulor runt ögonen men jag har torr hud så för er som är oljigare vet jag inte hur den beter sig. För att jag ska köpa en sådan dyr mascara igen så ska det vara något utöver det sedvanliga som jag inte kan få för en billigare slant.Trots att lyx-faktorn är total och trots att mina fransar blir fina så finns det mascaror som gör dom minst lika fina till runt 100-lappen (Jag gillar t.ex. Max Factor 2000 Calorie). Jag spenderar hellre pengarna på ett vackert läppstift eller en ögonskugga från Dior än just en mascara då dom ska slängas så ofta. För er som har en slant över och gillar maffiga borstar så tror jag dock helt klart att denna kan vara en bra vardagsmascara! För nästan 350 kr vill jag dock ha något mer.
  • Mitt betyg: 3/5
  • Mängd: 10 ml
dior iconic overcurl diorshow maximizer6Iconic overcurl + maximizer

Kommentera här: