NOTD - Folie nail-art med CND

cnd foil notd nail art nagellack.png cnd foil notd nail art nagellack2.png cnd foil notd nail art nagellack3.pngIdag blev det en salig blandning av allt möjligt på naglarna med fem lack från CND's Vinylux-serie som bas. Jag har lagt folie på alla naglar men eftersom folie inte alltid beter sig likadant på alla naglar så ser varje nagel helt unik ut och det gillar jag! Jag startade med att applicera en skittle av CND's Vinylux-lack och lät det torka (Det går snabbt som attan). Sedan applicerade jag limmet över hela naglarna och lät det torka tills det var helt genomskinligt igen (Tar ett par minuter). Efter det började jag dutta på och snabbt dra av folien för att bara låta vissa delar fastna, på ringfingret testade jag att applicera en mer jämn yta av folie och som ni kan se gick det också bra förutom ett ställe där det rosa skiner igenom. Snyggt som sjutton och matchar mitt mobilskal perfekt! Folie och lim har jag köpt på eBay och CND's lack finner ni här. 

Produkter:

  • På tummen: CND Vinylux Field Fox
  • På pekfingret: CND Vinylux Salmon Run
  • På mittenfingret: CND Vinylux Thistle Thicket
  • På ringfingret: CND Vinylux Blush Teddy
  • På lillfingret: CND Vinylux Creekside
  • Ombre folie i lila, rosa, blå och turkos på alla naglar och lim under.
  • Maybelline Dr Rescue Gel finish Top coat

Kommentera här: