Shopping: Nabla Cosmetics Eyeshadow (Grenadine&Citron)

nabla cosmetics eyeshadow citron grenadineJag älskar att testa nya sminkmärken så när jag såg Viola's swatch-inlägg med produkter från (det för mig) nya märket Nabla Cosmetics så blev jag sugen.. Nabla Cosmetics är ett italienskt märke som säljer skuggor, läppstift etc. med fokus på att man även kan välja pans+paletter istället för singelskuggor. Jag har sökt med ljus och lykta efter en pressad dupe på Makeupgeek's pigment Liquid Gold som jag är så våldsamt förälskad i. Skuggan "Citron" såg ut som en bra möjlighet så jag klickade hem den samt skimrigt plommonrosa "Grenadine". Jag beställde produkterna en Lördag och hade mitt paket i handen på Tisdag morgon, snabba ryck! Skuggorna kom väldigt välinpackade i en fin låda med lila silkespapper och ett gäng kort med fin konst och information om andra produkter från märket (Väldigt stylish, tyckte jag). Jag köpte "refill"-pans som man kan proppa i en palett och dom kom i små svarta sleeves med extra papp inuti så att skuggan var skyddad. För att få ner dessa i en Mac-palett (Som är vad jag föredrar till förvaring av pans) så måste jag klistra på en extra magnet (Finns t.ex. hos Panduro i klister-ark) för att den ska sitta kvar. Bägge skuggor är SJUKT pigmenterade och glider på som smör, oavsett om jag swatchar dom med ett finger eller applicerar på ögonlocket med en borste. Trots pigmenteringen så är dom dock också lätta att sudda ut för att få till en snygg övergång. Jag sitter redan och planerar vilka skuggor jag ska köpa nästa gång, men det får nog bli efter min tur hem till Luleå! Refill-skuggorna kostar 6,50 euro/stk och frakten gick på 10 euro (Lite dyrt, men snabbt som attan). 

nabla cosmetics eyeshadow citron grenadine2 nabla cosmetics eyeshadow citron grenadine3 liquid gold makeupgeekGrenadine, Citron & Liquid Gold från MakeupGeek


Kommentarer:

1 Emelie/Nails and all that jazz:

De ser jättefina ut, är också sugen att testa märket! Kul med en fellow Lulebo också, visste inte att du var härifrån :)

Svar: Jo jo, born and raised ;) Jag är sugen på fler!!
Honi

2 Shortylegsbeauty:

Nej men åh gud så läckra :O
Citron är helt klart min favorit, enligt vad jag kan se från swatcherna :)
Jag älskar också att testa nya sminkmärken :)
Oj så du har fin design på bloggen.. den var nog fin förr också men jag måste säga att jag älskar designen nu :)
xx

3 Lackert:

Alltså vilka pigment, fantastiskt fina

4 FOTD – Nabla Cosmetics:

[…] se så skarpt ut men uppe vid tinningarna ser det alltid bananas ut. Nevertheless! Jag ville testa mina nya ögonskuggor från Nabla Cosmetics och är väldigt positivt överraskad över hud jäkla bra dom här är. Dom är krämiga som […]

5 Recension: Mac Ögonskuggor (Woodwinked & Sumptuous Olive):

[…] senaste obsession är ju definitivt skuggor i gröntonat antikguld(Hej Nabla Citron och MUG Liquid Gold) så Sumptuous Olive är helt min stil. Om man använder den med en lite […]

Kommentera här: