Recension: The Body Shop"Spa Fit Smoothing&Refining Scrub"

the body shop spa fit smoothing and refining scrubJag nämnde denna produkt som hastigast i ett inlägg under April månad och har sedan dess glömt allt om en med djupgående recension, låt oss råda bot på det idag! The Body Shop "Spa Fit Smoothing & Refining Scrub" är en skrubb till kroppen som har en fantastiskt upplyftande citrusdoft. Konsistensen är varken hård eller vattnig utan något slags mitt-i-mellan, den rinner inte mellan fingrarna men är ändå rätt flytande. I burken ser skrubben ut som någon slags marmelad men när produkten kommer i kontakt med vatten så blir den mjölkig och bildar ett lätt skum. Den har inte extrema mängder riv men jag tycker att den exfolierar min kropp på ett skonsamt sätt och att jag faktiskt kan se resultat trots avsaknaden på rivighet. Har ni testat såna där schampon med "mint" i sig som kyler hårbotten efter man har tvättat håret? Min kropp känns nästan lite så efter jag har använt denna, huden drar liksom ihop sig lite p.g.a den kylande känslan men den försvinner lika snabbt som den kommer och stör inte mig som normalt hatar känslan. Som jag skrev i inlägget tidigare så är burken inte helt fantastiskt utformad för denna slags produkt. Burken är antingen extremt stabil hårdplast eller plastigt glas (Vågar inte slänga den i golvet och testa...) med snäpp-lock som påminner mig om gammeldags syltburkar. Locket sitter åt rätt hårt för att det inte ska komma luft in i burken men när man står i duschen med blöta händer så är det inte en helt genial kombination. Eftersom produkten är relativt lättflytande så hade man med fördel kunnat ha produkten i en tub, men det hade väl tagit en del av lyxfaktorn. Jag tycker att priset är lite väl tilltaget och att burken är dum som sjutton, men jag tycker att produkten som sådan är trevlig om man har en spa-kväll hemma eller bara vill skämma bort sig själv och fräscha upp huden lite!
  • Pris: 295 kr
  • Mängd: 200 ml
  • Finns hos: The Body Shop
  • Mitt betyg: 3/5
the body shop spa fit smoothing and refining scrub2

Kommentera här: