Önskelista: Juli 2015

wishlist juliÖnskelistan är inte jättestor under denna månad men det finns som alltid lite produkter jag är sugen på, och denna gång är det verkligen en salig blandning med allt från nagellack till hudvård. Let's go!

Very mean & Very green:

Nagellacket Mean & Green släpptes med Disney-skurk-kollektionen Venomous Villains från Mac redan under 2010 (Året jag började blogga.. Tiden går fort!) och sedan dess har jag suktat och lacket har blivit permanent i Mac's sortiment. Lacket är duo/multi-chromt vilket betyder att det skiftar mellan flera olika färger istället för att bara bestå av en nyans. Hur snyggt som helst! För denna godbit får man ge 130 kronor. Något som inte är särskilt grönt och argt är Urban Decay's nya serie med rouge som kallas för "Afterglow Blush". Jag har förälskat mig i nyansen Score (Och Fetish också, för den delen) och är väldigt sugen på att klicka hem och testa ett av dom! Har någon av er testat? Är dom bra? Jag ska en snabbis till Köpenhamn under nästa månad och tycker att jag har sett att Urban Decay finns hos Magasin, jag får swatcha!

Clean & Flawless:

Jag har ju förälskat mig en del i REN's produkter och att häromdagen och sökte recensioner på Micro Polish Cleanser i Radiance serien. Jag är sedan tidigare väldigt bra kompis med Glycolactic Radiance Renewal Mask och vill gärna komplementera med en bra skrubb som man kan använda för att glowet ska hålla längre! Denna kan man köpa för ca. 299 kr hos t.ex. Lyko eller Hudoteket. Jag behöver fler borstar "like a need a hole in the head" men trots allt sitter jag och suktar efter ett högblankt metalliskt set från RealTechniques. Nic's Picks (En av Pixiwoo-systrarna heter Nicola så det är produkter som hon har valt) innehåller lite smått & gott till både ögon och ansikte, och den lilla snedställda platta borsten ser helt fantastisk ut till både ögonbryn och till att stämpla eyeliner på fransraden. På iHerb får man ge 30 dollar och på Feelunique kostar settet lite mer än 350 kr. Dom två sista produkterna jag suktar efter kommer från Svenska Make Up Store, ett märke som jag testar otroligt lite produkter av men som jag tycker är spännande. Jag har ingen butik i närheten så jag köper egentligen bara på mig en Cake Eyeliner via nätet när min tar slut, eftersom det är en produkt jag inte behöver swatcha. Sommarkollektionen 2015 innehåller två ögonskuggor vid namn Bold och Savannah, en smutsigt senapsgul nyans och en rödbrun nyans som jag tycker ser så himla vackra ut. Vad önskar ni er? Berätta!

Kommentarer:

1 Shortylegsbeauty:

Make Up Store skuggorna är underbara. Gillar den nya designen :)
Jag klickade hem Bold och Savannah för en tid sedan (tillsammans med några andra av deras nya skuggor) och jag blev lite besviken till en början då jag såg Bold. Jag trodde också att det skulle vara en smutsig senapsgul men den är absolut inte senapsgul... det är guld. Ser ut som smält guld typ ;) Den är grymt läcker och grymt pigmenterad men lite förvånad och smått besviken blev jag nog ;)
Savannah är en riktigt läcker matt aubergine lila som har pyttepyttesmå rosa skimmer :) Otroligt pigmenterad även den :)
Mean & Green lacket låter ju bara för underbart :D Älskar duochroma lack och så älskar jag Disney Villains :) Mean & Grean låter som att det skulle syfta på Maleficent som är min nr 1 favorit av Disney karaktärer och skurkar överlag ;)
xx

Svar: Gillar också den nya designen men det betyder också att jag inte kan depotta dessa om jag har lust, får se hur förpackningen är uppbyggd så kanske jag kan lista ut hur man gör! :D

Ja Mean & Green var visst ursprungligen med i ett "Maleficent" set, gillar att det är permanent nu så det är lättare att få tag i! :) Duochroma lack är helt klart min svaghet ihop med antikguldiga skuggor, så om MUS-skuggan är guldig kanske den funkar för mig haha!
Honi

2 Lovisa:

Jag har mean and green och det är superfint verkligen samt köpte jag afterglow blush i Bittersweet som är lila SUPERSNYGGT! De andra färgerna är säkert super de med :D

Kommentera här: