Mac x Toledo (2015)

mac x toledo 2015Snart släpper Mac en kollektion i samarbete med Isabel & Ruben Toledo, ett kubanskt designer-par vars designs fått pryda t.ex. Michelle Obama. Jag kände i förvägen inte till Toledo's designs men har kikat lite och tycker den lite fnittriga och lekfulla estetiken är himla kul, och det visar sig verkligen på Mac x Toledo-produkternas design. Kollektionen har fått vit skrud med grafiska ansikten och mönster, det är lite knäppt och creepy samtidigt som designen gör sminket till mer än bara smink (Det blir nästan en prydnad). Jag funderar lite på tankegången när man har valt att kalla ett nude läppstift och ett nude läppglans för Oxblood, jag hade förväntat mig en murrig röd. Än så länge har jag ingen information om varken släppdatum eller prisläge men jag förväntar att produkterna dyker upp under våren (Mars tänker jag).  Kollektionen släpps den 6:e Mars vid alla butiker som säljer Mac samt Online. Inlägget har uppdaterats med prisuppgifter. Vad tycker ni om designen och är det några produkter som ser extra spännande ut?

mac toledo brush 129se makeup bagMakeup Bag(285 kr).                                Brush: 129SE (395 kr)

mac toledo lipglass 2015Lipglass(205 kr): Oxblood, Barbecue, Victoriana, Tenor Voice, Opera & Sin.

mac toledo lipstick 2015Lipstick(215 kr): Oxblood, Barbecue, Victoriana, Tenor Voice, Opera & Sin.

mac toledo mascara eyeliner modern twist lash pearlglide intensePearlglide intense eyeliner(180 kr): Chlorafill, Designer Purple & Petrol Blue.

Modern Twist Lash(245 kr): Chlorafill, Tarot, Calligrafy & Vinyl.

mac toledo studio nail lacquer 2015Nail Lacquer(145 kr): Faint of Heart, Venus Red & Vixen

mac toledo blush ombre ripe peach azalea blossom

Blush Ombre(280 kr): Ripe Peach, Azalea Blossom & Kindergarten Red

mac toledo eyeshadow palette bellgreens moodyblu violetwinkBellgreens Eyeshadow Palette(475 kr): Fresh Blade (Veluxe Pearl), Gorgeous Gold (Veluxe Pearl), Savant (Satin), Vicuna (Frost), Charcoal Brown (Matte) & Sushi Green (Velvet).

Violetwink Eyeshadow Palette(475 kr): Sweet Allure (Satin), French Clay (Frost), Stars 'n' Rockets (Veluxe Pearl), Tendersmoke (Frost), Frizzyplum (Frost) & Overnight (Matte).

Moodyblue Eyeshadow Palette(475 kr): Midnight Snow (Frost), Idol Eyes (Lustre), Deep Truth (Frost), Knight Divine (Veluxe Pearl), Exotic Purple (Satin) & Indigogo (Veluxe)


Kommentarer:

1 Sofies Skönhetsblogg:

Blir extremt taggad på den här kollektionen!
Designen kanske inte är min absoluta favorit men är sugen på flera av produkterna!
Måste, måste, måste ha minst ett av rougen i alla fall! Tycker ombre-rougen är så häftiga!

Tycker även att både pennorna och mascarorna ser skitcoola ut och så gillar jag läppstift Barbecue utifrån promo-bilden :D

Svar: Ombre rougen är så coola, har sett dom från tidigare kollektioner och alla verkar vara helt frälsta!
[email protected]

2 Therese:

Jag är extremt sugen på rougen och den gröna ögonskuggspaletten! Och jag gillar designen faktiskt.

Svar: Tror den hade varit too much om det hade varit ännu mer grälla färger, tycker att det blev lagom när det svartvita fick stå i fokus.
[email protected]

3 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Toledo (??) Promobilder […]

4 Önskelista: Januari 2015 » Honi Beauty:

[…] Mac x Toledo Lipstick – Oxblood […]

5 Alexandra:

Alltså jag MÅSTE MÅSTE ha Oxblood läppstiftet och håller med om att jag inte förstår namnet till en nudd färg heller haha! Sin ser också superfin ut! Uppdatera mig gärna om du vet mer om release datum bådd i affär och online!

Kram!

6 Mac x Toledo (2015) – “Sin” lipstick » Honi Beauty:

[…] kollektion i samarbete med Ruben & Isabel Toledo, övriga produkter i kollektionen finner ni i detta inlägg. Sin är sedan tidigare permanent i Mac’s sortiment men jag har varken testat, swatchat eller […]

Kommentera här: