Elizabeth Arden Beautiful Color Lipgloss"Intriguing Violet"

elisabeth arden lipgloss läppglans intriguing violet beautiful color luminous.pngUnder Daisy Beauty Expo fanns möjligheten att kika närmare på några av Elizabeth Ardens produkter, bl.a. Beautiful Color Luminous Lipgloss och en ny foundation. För att få lite variation på produktproverna så fick vi möjlighet för att själv välja nyans och efter frågan "Finns det ett lila?" så fick jag Intriguing Violet i handen och mina ögon blev stora som pizzatallrikar. Jag är övertygad om att man har malt ner fairydust, regnbågar och enhörningar i detta läppglans för det är verkligen något av det mest spektakulära jag har sett. Basen är rosalila och fullproppad med små microglitter/skimmer som skiftar i lila, rosa, blått och guld. I skugga ser man mest dom rosa och lila nyanserna men i starkare ljus eller solsken så verkligen sprakar glosset. Väl på läpparna blir det inte fullt lika intensivt som i tuben, men det hade jag inte heller väntat mig. På läpparna är effekten snäppet mindre men ändå något som verkligen syns. Sjukt snyggt både själv eller ovanpå lila, rosa eller röda läppstift. Formulan är trevlig på läpparna och inte fullt lika klistrig som många andra gloss, det känns behagligt helt enkelt. Jag måste erkänna att jag för det mesta förknippar Elizabeth Arden med tant-produkter och jag var väldigt positivt överraskad över både deras foundation (Som jag testade som hastigast) och deras läppglans som känns både moderna och trendiga. Glossen kostar 245 kr/stk och kan köpas på bl.a. Kicks. elisabeth arden lipgloss läppglans intriguing violet beautiful color luminous2elisabeth arden lipgloss läppglans intriguing violet beautiful color luminous lip swatch.png elisabeth arden lipgloss läppglans intriguing violet beautiful color luminous swatch

Kommentarer:

1 Anna:

Nice! Får nog spana lite nästa gång jag kommer till stora staden...

2 Emma P:

Vad fint detta ser ut! Jag är inte galen i skimmer på läpparna så jag valde en nudeig nyans. Mycket tråkigt enligt Maria men jag tror att det kommer gå hem hos mig:)

3 Lackert:

Snyggt skimmer

4 Ida K:

Vilken beskrivning! :D Jag råkade välja en nyans som är för ljus mot mina läppar, så jag ser jättetokig ut. Men din är awesome

Kommentera här: