Recension: Makeupgeek"Liquid Gold"Loose pigment

makeupgeek liquid gold pigment loose eyeshadow.pngJag har anförskaffat mig en softbox och har snickrat ihop en liten fotostudio uppe i mitt sminkrum eftersom att vädret driver mig till vansinne. Jag har aldrig produktfotograferat med softbox så jag hoppas ni har tålamod tills jag har lärt mig inställningar och liknande. Dagens bilder är tagna med min nya setup och jag gillar att ljuset är jämnare och mer rättvisande, har ni konstruktiv kritik så hojta gärna till! Makeupgeek är ett amerikanskt märke som drivs av Youtube-gurun Marlena som valde att starta sitt eget sminkmärke för att fylla en del av marknaden som hon tyckte kunde utvecklas. Makeupgeek säljer ögonskuggor, rouge (Bägge i pan eller i förpackning), eyeliners och pigment/lösa ögonskuggor. Sedan pigmentet "Liquid Gold" släpptes har jag suktat som en galning och fick äntligen beställt hem mitt efterlängtade pigment efter att jag sett att burkarna gjorts om. Tidigare har burkarna inte haft någon slags sifter så folk hade klagat på att produkten grisade överallt. Lösningen var inte en vanlig sifter utan ett slags plastlock med ett hål i mitten som locket täpper till när man stänger burken. Man kan få ner en borste i hålet men eftersom det blir tilltäppt när den stängs igen så har man inte problem med spilld produkt. Nyansen är en underbar antik-guld som drar lite mot grönt och som har ett helt fantastiskt färgskifte. Finishen blir väldigt metallisk, ännu mer metallisk om man applicerar den med våt borste. Jag är förääääälskaaaad....
  • Pris: 6,99 dollar
  • Finns hos: Makeupgeek.com
  • Mängd: 2 gram
  • Mitt betyg: 5/5
makeupgeek liquid gold pigment loose eyeshadow2.png makeupgeek liquid gold pigment loose eyeshadow3.png makeupgeek liquid gold pigment loose eyeshadow4.png

Kommentarer:

1 Aidas MakeUp:

Eeeeeh .... *click*click*click* ... köpt!

2 Jennisbeauty:

Herregud vad vackert!

3 Emelie/Nails and all that jazz:

Wow, den såg helt underbar ut! Kliar i köpfingarna nu... :D

4 Gelic' nail art:

wow vilken färg! Tycker fotona ser jättebra ut också, och jag håller med, vädret är lite frustrerande ibland..

5 Pernilla S:

Nä alltså fy vad jag hatar inlägg som dessa... blir så jävla köpsugen när jag ser såna där fina grejer!! Rätt tur ändå att man är lite för feg och "lat" för att orka beställa från utländska sidor, man sparar ju pengar.. dock går man miste om såna där fina saker.. åh.

6 Al:

Så fin färg ! Måste nog testa Makeupgeek skuggorna !

7 Shopping: Nabla Cosmetics Eyeshadow (Grenadine & Citron):

[…] istället för singelskuggor. Jag har sökt med ljus och lykta efter en pressad dupe på Makeupgeek’s pigment Liquid Gold som jag är så våldsamt förälskad i. Skuggan “Citron” såg ut som en bra möjlighet […]

Kommentera här: