Mac x Cinderella 2015

Cinderella-MACJag vet inte riktigt vad jag tycker om Mac's kommande samarbete med den nya "Cinderella"-filmen som kommer ut snart. Jag gillar tanken om prinsessor, slott och en omtumlande historia, men å andra sidan så tycker jag inte riktigt att förpackningarna i kollektionen gör sagan några tjänster(Jag får lite "Leksakssmink-känsla"). Förpackningarna har "Cinderella" tryckt på i guld och ljust blålila detaljer/lock som skiftar över i vad jag tror är en ljus pastellrosa. Ögonskuggepaletten är en väldigt bra vardagspalett, men 5 ut av 6 skuggor är permanenta i Mac's sortiment. Jag har Omega sedan tidigare och det är nog en av mina mest använda ögonskuggor någonsin. Man har också valt att inkludera "Eye Gloss" som inte riktigt är en produkt som jag tror den vanliga konsumenten skulle gilla, jag har läst lite om dom (Dom har funnits sedan tidigare) och det är för det mesta en produkt som bara används till editorials eller photoshoots då dom lägger sig i ögats veck efter få minuter. Dom produkter som intresserar mig är något av läppstiften, Beauty powder eller Iridescent powder. Som vanligt har jag inget släppdatum för denna kollektion men gissar 8 Mars  och relativt få butiker (Typ NK och Åhlens City). Det är dock bara spekulationer, så det kan lika gärna vara helt fel. Kollektionen släpps den 6 Mars Online + I butik hos Åhlens Stockholm och NK. Vad tycker ni om kollektionen? Ser ni något som fångar intresset?

mac cinderella 2015 eye glossStudio Eye Gloss (260 kr) - Lightly Tauped & Pearl Varnish

mac cinderella 2015 fluidlineFluidline (195 kr) - Little Black Bow & Macroviolet

mac cinderella 2015 iridescent pressed powder beauty powderBeauty Powder (280 kr) - Mystery Princess. Iridescent Pressed Powder (280 kr) - Coupe d'Chic.

mac cinderella 2015 lipstick lipglassLipglass(205 kr) - Glass Slipper & Happily ever after. Lipstick (215 kr) - Free as a Butterfly & Royal Ball

MAC107743_v1_CMB_WHT_6.psdGlitter/Pigment(260 kr) - Reflects Pearl, Pretty it Up & Evil Stepmother

mac cinderella eyeshadow stroke of midnight

 Eyeshadow x6 Stroke of Midnight(480 kr) - Phloof!, Quarry, Omega, Vapour Peach, Stroke of Midnight & Satin Taupe.

Kommentarer:

1 Emma P:

Nej förpackningarna andas inte lyx precis, snarare barnsmink. Men flera av produkterna ser annars fina ut.

2 Kajalpennan:

Förpackningarna ser verkligen billiga ut

3 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Cinderella (??) Promobilder […]

4 Mac x Cinderella – Royal Ball lipstick » Honi Beauty:

[…] vet att många av er har varit nyfikna på den uppkommande “Cinderella”-kollektionen från Mac (Mac-kalendern är uppdaterad) så idag tänkte jag att vi skulle kika närmare på en av […]

5 Lovisa:

Som vanligt har jag inget släppdatum för denna kollektion men gissar 8 Mars och relativt få butiker (Typ NK och Åhlens City). Det är dock bara spekulationer, så det kan lika gärna vara helt fel.

JAG DÖR av skratt. MAC customer service sa till mig 27.... den släpps online den 5 inte sjätte säljer slut med en gång. MAC disken mumlar om event i stockholm och att den kommer i butik i April. hm är glad jag kollade medans jag satt på IKEA drack kaffe köpte båda pudren och två min senare var de slut. ... Kan någon något om någonting kan jag undra.

Svar: Ofta släpps produkterna ett par dagar tidigare online än det specificerade släppdatum som står i pressinfon, så jag brukar alltid hålla utkik ett par dagar innan om jag är sugen på något. Hade också kikat på bägge puder och Lavender Jade från Bao Bao Wan men bägge var utsålda när jag kom hem från stan, synd! :(
Honi

Kommentera här: