BareMinerals Marvelous Moxie Lipstick"Dream Big"

bareminerals marvelous moxie lipstick läppstift dream big2.pngInnan detta läppstift hade jag inte testat en enda produkt från BareMinerals, trots att jag har hört mycket bra om många av märkets produkter. Idag ska vi kika på ett av läppstiften som kommer med årets vårkollektion "Modern Pop" som släpps på Sephora, NK och dom större Åhlens varuhusen den 15:e Februari. Utöver "Dream Big" så finns det även två andra läppstift som heter "Fall in Love" & "Express yourself", alla läppstift kostar 285 kr/stk. Läppstiftet heter "Dream Big" och beskrivs som en "Peachy nude", och det tycker jag är en väldigt passande beskrivelse. Nyansen är relativt ljus och har en lite varmare ton som drar mot persika utan att bli för orange. Läppstiften i "Modern Pop" kollektionen kommer med en tjusig prickig rosa läppstiftshållare som har snäpplock och en liten spegel inuti (Hur söt?!). Läppstiftet har en söt vaniljdoft och formulan känns både krämig och lätt på läpparna. Ibland duttar jag på lite för att bara jämna ut läpparnas färg 0ch klappar sedan in läppstiftet med ett finger men jag har också använt det mer täckande som ni kan se på bilderna nedan och det gillade jag också. Täckningen skulle jag kalla medium och finishen är glossig utan att vara spegelblank. Jag föredrar nude-nyanser som drar lite mer mot rosa men det här tyckte jag var rätt klädsamt ändå! bareminerals marvelous moxie lipstick läppstift dream big.pngbareminerals marvelous moxie lipstick läppstift dream big3.png bareminerals marvelous moxie lipstick läppstift dream big4

Kommentarer:

1 Emma P:

Jag testade mitt igår, tyckte det kändes riktigt trevligt...

Svar: Gillade formulan, gick att bygga upp utan att det kändes som att man hade för mycket produkt på läpparna!
Honi

2 Lackert:

Fint och väldigt gulligt med etuiet

Kommentera här: