Swatches: 4 skuggor från Shiro's"Flash, Ignite!"kollektion

shiro flash ignite hut two three four lets use all the colorsNär Shiro presenterade sin nya MOBA-inspirerade kollektion på Facebook så visste jag att jag var tvungen att klicka hem några av produkterna. Kollektionen som heter "Flash, Ignite!" är inspirerade av MOBA (Multiplayer Online Battle Arena)-spelet League of Legends och som inbiten gamer så gillade jag såklart inspirationen. Visste ni att jag var 6 år gammal när jag spelade mitt första dataspel och att det spelet var Doom? Jag har varit inbiten spelnörd i över 20 år nu, det är lite galet att tänka på.

Who needs reasons?

Jag klickade hem två av skuggorna i full-size och fick utöver det också prover på två av dom andra skuggorna i kollektionen som jag helt sonika har hällt ner i min pigment-palett. Dom två skuggorna jag köpte har motiv av Teemo(Hut, two, three, four!) och Lulu(Let's use ALL the colors). Övriga två skuggor har fått inspiration av karaktären Annie (Eeny, Meeny, Miney, BURN!) och Jinx (Who needs reasons?). Full-size-burkarna kostar 6 dollar och har fina motiv av karaktärerna kostar 6 dollar och innehåller 2 gram produkt, en provpåse (På bild ovan) innehåller 1/8 tesked och kostar 1 dollar.
  • Hut, Two, Three, Four! "Bright chartreuse loaded up with purple sparks"
  • Let's use ALL the colors "Bright cool purple with strong golden shift"
  • Eeny, Meeny, Miney, BURN! "Bright fuchsia loaded with fiery red sparks"
  • Who needs reasons? "Pale grey-blue with such a pink shift"

Let's use ALL the colors:

Jag är väldigt imponerad av alla skuggor, dom är unika på sina egna sätt och trots det har jag lust att använda dom allihop på en gång i en enda sminkning. Who needs reasons? är en underbart mjuk pastellblå med grå toner som skiftar över i en mjuk lila/rosa nyans som är väldigt vacker. Jag har lust att göra ett halo-eye med en blåtonad lila nyans och Who needs reasons? på mitten av locket. Den chartreuse-gröna skuggan är väldigt unik i min samling och väldigt tjusig på nedre fransraden som en accent-färg till en i övrigt neutral sminkning. Mina vinnare är lila Let's use all the colours som har ett guldigt skift samt mumsigt glittriga Eeny, Meeny, Miney BURN! som har en vacker djup rosa nyans. Det fina glittret och det duochroma röd-orangea kom inte fram på swatchbilden med alla fyra skuggor så jag har swatchat den separat i en närbild längre ner. För att dessa skuggor ska sitta bäst och för att färgskiftningarna ska komma till sin rätta så krävs det en klistrig bas eller t.ex. Glitter glue. Nedan har jag swatchat ovanpå två droppar foundation som jag smörjde ut på armen så med en klistrigare bas blir dom säkerligen ännu mer intensiva. Nu är jag SJUKT sugen på att köpa hem ett gäng fler! Det var någon som tipsade mig om Geek Chic cosmetics i ett av mina tidigare inlägg så jag klickade hem lite produkter från dom, det kommer i ett inlägg senare under September månad! Tipsa gärna om andra roliga Indie-märken, nu har jag testat Shiro, Fyrinnae och Notoriously Morbid. [caption id="attachment_2137313464" align="aligncenter" width="750"]shiro flash ignite hut two three four lets use all the colors2 Hut, two, three, four!, Let's use ALL the colors, Eeny, meeny, miney, BURN! och Who needs reasons?[/caption] [caption id="attachment_2137313466" align="aligncenter" width="750"]shiro flash ignite hut two three four lets use all the colors4 Eeny, Meeny, Miney, BURN!, Who needs reasons?, Hut, two, three, four! och Let's use ALL the colors.[/caption] [caption id="attachment_2137313467" align="aligncenter" width="750"]shiro flash ignite hut two three four lets use all the colors5 Who needs reasons?[/caption] [caption id="attachment_2137313465" align="aligncenter" width="750"]shiro flash ignite hut two three four lets use all the colors3 Eeny, meeny, miney, BURN![/caption] [caption id="attachment_2137313468" align="aligncenter" width="750"]shiro flash ignite hut two three four lets use all the colors5 Eeny, Meeny, Miney, BURN![/caption]

Kommentarer:

1 Emelie/Nails and all that jazz:

Älskar Shiro, och skuggorna ser jättefina ut! Jag har aldrig spelat League of Legends dock så blev inte så jätteinspirerad av kollektionen. Men efter dina swatcher måste jag nog kanske lägga vantarna på några av dem ändå :)

2 Lackert:

Alltså wow vilka nyanser, såå fina

Svar: Älskar dom, nu vill jag ha fler!
Honi

Kommentera här: