Tutorial: Att täcka mörka ringar runt ögonen (Ljusreflekterande)

aprils tutorial1.pngHar sommartiden skapat kaos i din vardag? Vet du inte längre vad som är dag och natt? Sover du inte alls då du fruktar att missa fler timmar? Fear not! Idag tänkte jag göra en tutorial på hur man på ett nytt sätt kan täcka mörka ringar runt ögonen. Detta är en teknik som med ljusreflekterande teknologi bländar alla omkring dig med hur glammig du är, ingen kommer att tänka på dina mörka ringar igen!

Till att starta så behöver du:

  • Mörka ringar
  • Färgkorrigerande concealer (Jag använde en gul)
  • Ett puder till att fixera din concealer
Låt oss komma igång! aprils tutorial2.pngStarta med att hitta dina concealers, jag använder en Pro Concealer palett från Mac där jag använder den gula correctorn. Jag använder en liten borste för att applicera denna under ögonen. Denna concealer är pigmenterad som sjutton, använd inte för mycket utan bygg upp till önskat täckning! aprils tutorial3.png aprils tutorial4.pngHär kan ni se skillnaden på vänstra sidan där jag har applicerat den gula correctorn samt den högra sidan där man kan se att jag behöver sova lite mer under påsk än jag har gjort dom senaste veckorna. Antingen applicerar du en foundation ovanpå (Jag gillar att använda mineralfoundation om jag är trött p.g.a. enkelt) eller så fixerar du bara din concealer med ett puder (Jag har använt Maybelline's Matte Maker på sista tiden, recension kommer). Låt oss gå vidare till nästa steg, nämligen.... aprils tutorial5.png... den ljusreflekterande teknologin. Jag fick en briljant ide häromdagen och har sedan dess använt denna teknik varje dag sedan dess för att täcka mina mörka ringar. Min teknik (Ja jag har hittat på detta helt själva, give credit bitches) går ut på att man ovanpå sin corrector helgarderar genom att limma fast rhinestones i valfri färg under ögat för att inte bara täcka det mörka utan också för att reflektera ljuset så att A: Det är jobbigt för folk att kolla för mycket på dig och B: För att folk ska bäva i skorna då din glamourfaktor är allt för hög. Se bara bilderna nedan! Före och efter-bilderna talar alltså sitt eget språk!
TIPS: För en mer high-fashion look kan man också framhäva dom mörka ringarna genom att applicera svarta stenar under ögonen. More is more! TIPS2: För att förvirra folk ännu mer kan det vara en cool ide att matcha dina stenar med din ögonfärg. Ingen kommer veta vart du kollar!
Jag hoppas att ni gillade min tutorial! Berätta gärna om ni har tänkt att testa min nya teknik! aprils tutorial6.png aprils tutorial7.png

Kommentarer:

1 Anna:

Älskar dina april-skämt! :D

Svar: Fast jag tror nog inget slår förra årets! ;)
Honi

2 Lojs:

Jag önskar så att det här vore en riktigt grej :D

Svar: Do your own thing! Till fest är det snyggt iaf ;)
Honi

3 Emma:

Haha xD

4 Ingrid:

haha. Härligt skämtat. Men de kan nog vara glad för jag är mer mörk under ögonen till vardags är du är nu, drog en nitlott i genpoolen men är iaf inte ensam för mina syskon och en hel drös kusiner drog nitlott de med.

Aprikos corrector och lite ljusreflekterande ovanpå det är mitt recept för att dölja.

Svar: Alla har vi väl något som man helst vore utan (Mina vader är oproportionellt stora i förhållande till resten av min kropp, farväl till högskaftade stövlar liksom..)! Tycker också att aprikos funkar bra om jag är mer blå under ögonen, mina "mörka ringar" brukar dra mer åt rött och då brukar gult funka bättre för att korrigera :-) Vilka ljusreflekterande produkter gillar du?
Honi

5 Jennifer Ruuska - Makeup & Beauty:

Men alltså hur jäkla coolt skulle det inte vara att gå runt sådär? :)

6 Shortylegsbeauty:

Bästa april skämtet någonsin :D
Ser ju jädra snyggt ut så varför inte :D
xx

Svar: Tror det här hade varit en bra trend ;)
Honi

7 kerstin:

Med ett helt paket stenar kanske t o m jag kan klara mig ;)

Kommentera här: