Recension: L'Oreal Sublime Bronze Summer legs BB (Fair - Medium)

loreal summer legs sublime bronze bb2BB-hypen verkar inte dö ner, nu har vi arbetat oss nerför kroppen och kommit till en ben-BB från L'Oreal som ska ge sommargyllna ben på ett kick. Nu gillar jag ju inte alls solen eftersom jag är blek och lättbränd(Bildbevis längst ner i inlägget), och för det mesta så funkar inte brun-utan-sol med min kropp (Får utslag) så jag är all-in-blek året om oavsett årstid. Då är det ju perfekt med denna slags en-dags-produkter som inte behöver mycket planering. L'Oreals Summer Legs BB kommer från Sublime Bronze serien och ska ha en slags 5-i-1 effekt (Döljer ojämnheter, Återfuktar, glödande lyster etc.) och jag gillar tanken om att kunna piffa benen lite då och då utan att vara "bunden" till en spraytan eller BUS som försvinner över längre tid. Det här är alltså en slags bronzig foundation till benen som ska vara svettresistent och lätt att ta bort med vanlig duschkräm när dagen är över. Jag har testat denna ungefär fyra gånger nu så jag har äntligen fått nog kött på benen (pun intented) för att kunna ge er mer ingående info. När man applicerar denna så kan det lätt bli lite fläckigt om man tar för mycket, jag applicerar lite åt gången och föredrar definitivt att använda en BUS-handske istället för händerna (Även om det fungerar det också). Produkten ser galet orange ut när man smörjer in den men det avtar lite när man smörjt in produkten och lämnar en lätt bronzig nyans istället. Det tar ungefär 10-15 minuter innan jag känner att jag kan ta på mig kläder (Vill ju inte att det ska smitta av sig) och efter dom 10 minuterna så sitter produkten hela dagen, jag var hos svärmor och grillade t.ex. och där satt den kvar utan problem. Jag trodde jag skulle tvingas skrubba eftersom den satt så bra men så snart jag började massera in duschkräm så släppte färgen helt från benen. Något jag upplevde var att jag kunde känna mig lite torr efteråt men en lätt återfuktande kräm var nog till att råda bot på den känslan. Eftersom jag lätt får blåmärken precis överallt så tyckte jag också att det var skönt att den döljde dessa lite! Färgen är lite off för mig men fungerar om man jobbar lite extra på att få till ett tunnt lager.
  • Pris: 169 kr
  • Mängd: 150 ml
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mitt betyg: 4/5
loreal summer legs sublime bronze bb3loreal summer legs sublime bronze bb.png

Kommentera här: