Mac - Wash&Dry Sommar 2015 (Morange Lipstick)

mac wash and dry morange lipstickJag lovade ju ett inlägg med läppstiftet jag hade fått hem från Mac's kommande sommarkollektion "Wash & Dry" som släpps den 8 Maj (Nog ett par dagar innan på webshoppen), ni kan läsa mer om kollektionen i detta inlägg. Läppstiftet jag tänkte visa er idag heter Morange och är sedan tidigare del av Mac's permanenta sortiment, man har alltså valt att ge Morange en ny skrud till just denna kollektionen. Jag har länge velat ha Morange (Jag gillar grälla orangea nyanser) och är väldigt glad över att ha läppstiftet med denna underbara förpackning istället för den vanliga. Morange beskrivs som en "Vivid Orange" i Amplified formula. Amplified stift är väldigt täckande samtidigt som dom har lite lite "gloss", så dom är inte helmatta som Mac's "Matte" eller "Retro Matte" formula. Jag tycker att Morange känns trevligt på läpparna och hållbarheten är väldigt bra för att kännas så krämigt, efter ungefär 5 timmar behöver jag bättra på. Förpackningen är sjukt vacker med turkos, orange och guldgul gradient med en härlig glossig nästan metallisk finish. Jag har lust att köpa fler av Wash & Dry läppstiften bara för förpackningens skull men jag tror jag håller mig till min plan (Highlightern + ett rouge). Nedan finner ni bildspam extravaganza med både jämförande swatches, en FOTD och närbilder på läppstiftet! För Morange får man ge 215 kr och utöver Morange finns det tre andra läppstift i kollektionen. mac wash and dry morange lipstick1 mac wash and dry morange lipstick2 mac wash and dry morange lipstick3 mac wash and dry morange lipstick4 mac wash and dry morange lipstick5

Kommentarer:

1 Sofies Skönhetsblogg:

Måste ha!!! :D

2 Lackert:

Snyggt! Men alltså hylsan är ju döläcker ;)

3 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] & Dry LE (8 Maj, All locations + Online) Morange + […]

4 Alice:

Morange is SOOO beautiful! You look good with it!

Kommentera här: