The Body Shop - Holiday makeup 2014

the-body-shop-holiday-smink-2014.pngHäromdagen visade jag er en unboxing video där jag pratade lite om hur Julen ser ut hos The Body Shop, idag tänkte jag att vi skulle kika närmare på sminkprodukterna som släpps till jul. För mig är högpunkterna definitivt dom två ögonskuggepaletterna samt underbart snygga "The Sparkler" som fått doft av den nya serien Glazed Apple. I Glazed Apple serien släpps även ett läppglans som har en skir skir bas med massor av grönt finmalet glitter, ett snyggt layering-gloss på massor av olika läppstift eller läpppennor. En av produkterna vars förpackning jag inte är så himla pepp på är den lilla dockan "Lip & Cheek doll", det första jag tänkte var "sexleksak" och det är härmed det enda jag kan se när jag använder denna. Förpackningen känns inte helt typisk för The Body Shop, den känns barnslig och inte vad jag normalt förknippar med The Body Shop som märke. Men det är klart, alla märken utforskar nya produkter, förpackningar och ideer så det kanske är TBS's sätt att testa något nytt eller att fånga en annan målgrupp än normalt.

Produkter i inlägget:

  • Eye Palette (255 kr): 01 Frosted Pastels och 02 Dolly Pastels
  • Lip & Cheek Doll (175)
  • Glitter Eyeliner (125 kr): Sparkling
  • The Sparkler (255 kr): Glazed Apple
  • Lip Gloss (130 kr): Glazed Apple

the-body-shop-holiday-smink-2014-1.pngGlazed Apple "The Sparkler", Lip & Cheek Doll, Glitter eyeliner "Sparkling" och Glazed Apple Lipgloss

the-body-shop-holiday-smink-2014-4.pngGlazed Apple "The Sparkler", Lip & Cheek Doll, Glitter eyeliner "Sparkling" och Glazed Apple Lipgloss

the-body-shop-holiday-smink-2014-2.pngDolly Pastels och Frosted Pastels

the-body-shop-holiday-smink-2014-3Dolly Pastels och Frosted Pastels


Kommentera här: