Recension: The Body Shop Nutriganics Drops of Youth serum

the-body-shop-nutriganics-serum-blogg.pngEn produkt från The Body Shop som är nästintill kultförklarad(Det säljs en flaska var 30:e sekund) är serumet Nutriganics Drops of Youth, ett serum som sägs ska föryngra huden och hjälpa till med att utjämna hudtonen. Jag närmar mig 30 och har inga särskilda behov av att få yngre hud men jag tycker helt klart att det aldrig är för tidigt att starta med bra och regelbunden hudvård. Vissa produkter är totalt överflödiga men några produkter har jag alltid i min hudvårdsarsenal, serum är en av dom grejerna. En av grejerna som The Body Shop reklamerar med är att minimum 98% av innehållet är naturligt och jag förstår absolut att det är ett statement som fungerar när det ska säljas produkter. Naturligt innehåll betyder dock inte alltid bättre produkter, det finns ju många plantor och annat skoj som är rentav giftigt för människor. Doften är härligt citrusfräsch och själva flaskan är i glas med medföljande pipett. Jag använder två-tre droppar som jag droppar på fingertopparna och sedan masserar jag in produkten i huden. Jag har testat att applicera mer och mindre för att se vad som hände, om du använder för mycket kan du nästan få en plastliknande film på huden och om du använder mindre så får du inte nog produkt till att täcka hela ansiktet. Min hud har kännts lite glåmig och torr-tråkig på sistonde, jag går ut från att det är årstiden och (det fantastiska, obs ironi) vädret som spökar och får min hud att slå bakut. Min hud har fått en trevlig lyster efter att jag har börjat använda denna i samband med min nattkräm, när jag vaknar så känns den len och återfuktad och har fått tillbaka den lyster som jag normalt har under sommaren när min hud inte är lika torr. Jag gillar både doften och konsistensen som är lättflytande och nästan lite geleaktig. Om man är jättejättejättetorr eller reagerar på alkohol i produkter så tror jag inte att detta är en produkt för dig, vad jag kan se på innehållsförteckningen så har man valt att använda alkohol som konserveringsmedel och det kan (såklart) verka uttorkande på huden. I kombination med en nattkräm till torr hud så har jag dock inte haft några problem. I överlag tycker jag dock att det är en produkt som passar min hud bra.
  • Pris: 495 kr (50 ml) eller 375 kr(30 ml)
  • Finns hos: The Body Shop
  • Mitt betyg: 4/5

Kommentarer:

1 kerstin:

Kul att höra vad du tycker om denna! Jag gillar den också, både morgon och kväll.

2 Recension: The Body Shop Drops of Youth Eye concentrate » Honi Beauty:

[…] ett tag sedan så recenserade jag The Body Shop’s serum Nutriganics från Drops of Youth-serien, i samma serie ingår även nykomlingen Eye Concentrate. Eye Concentrate är en lättflytande lite […]

Kommentera här: