Recension: The Body Shop Drops of Youth Eye concentrate

the-body-shop-nutriganics-serum-eyes1.pngFör ett tag sedan så recenserade jag The Body Shop's serum Nutriganics från Drops of Youth-serien, i samma serie ingår även nykomlingen Eye Concentrate. Eye Concentrate är en lättflytande lite geleaktig ögonkräm som kommer i pumpflaska med metallkula som används till att rulla på produkten runt ögonen. Jag säger för det första hallelujah till att man har valt en pump-flaska, det känns en miljard gånger mer hygieniskt än krämer i burk. Pumpfunktionen fungerar bra men om du trycker ner pumpen hela vägen så får du allt för mycket produkt till ett öga. Precis som med ansiktsserumet så kan det kännas som att du får en plast-liknande film på ansiktet om du använder för mycket, därför rekommenderar jag att man bara trycker ner pumpen ungefär en tredjedel för att få lagom mycket produkt på metallkulan. Produkten är väldigt dryg (Less is more), men inte om du använder en hel pump på varje öga såklart. Om du har oljig hud kanske du behöver ännu mindre, det gäller att testa sig fram lite för att se hur mycket den egna huden absorberar. Jag jobbar produkten runt ett öga åt gången och applicerar både under ögat och uppe under ögonbrynet. Metallkulan har en trevligt kylande känsla som är perfekt om man känner sig lite svullen under ögonen (Eller om man just har vaknat och känner sig som en zombie). För det mesta applicerar jag bara min vanliga kräm runt ögonen (Ooooh, rebelliska Honi va?) och använder normalt inte ögonkrämer överhuvudtaget. Dom ögonkrämer jag använder är för det mesta just denna slags med metallkula (Jag har testat ett par, t.ex. Garniers som var en av dom första produkter som jag recenserade) just för att jag gillar känslan när jag är som tröttast och behöver vakna upp lite. Mitt ögonområde känner sig återfuktat och fräscht, och jag vaknar till lite extra. I överlag tycker jag att priset är lite våldsamt om man kollar på hur många milliliter som flaskan kommer med (10 ml i denna), jag gillar dock pumpflaskan och produkten som sådan. the-body-shop-nutriganics-serum-eyes.png
  • Pris: 295 kr
  • Mängd: 10 ml
  • Finns hos: The Body Shop
  • Mitt betyg: 3/5

Kommentarer:

1 Ann-Sofie/Colour it:

Skönt med metallkulor runt ögonen. Synd att den är så dyr...;-)

Svar: Ja priset är lite saftigt tycker jag, pumpfunktionen är bra dock, den gillar jag!
[email protected]

Kommentera här: