Recension: Nyx Eyebrow Gel

nyx eyebrow gel brunette.pngFör ett tag sedan skrev jag om power-bryn som en nutida sminktrend och det håller fortfarande i sig. Jag nämnde ett par produkter i inlägget som jag var nyfiken på och fick en förfrågan om att testa och recensera Nyx's färgade "Eyebrow Gel". Jag köpte hem nyansen Brunette eftersom jag gillar riktigt maffiga bryn och jag tycker att den är väldigt fin men till vardags hade jag nog tagit nyansen som är snäppet ljusare, det har dock inte hindrat mig från att använda denna. Eyebrow Gel är helt galet vattenfast, ni som följer mig på instagram såg nog att jag duschtestade denna produkt för ett tag sedan och hade fortfarande ett helt intakt bryn när jag kom ut ur duschen. Håller hela dagen alltså, utan att smula eller smetas. När produkten har torkat in, ja då sitter den där tills du väljer att ta bort den. Något som då såklart är viktigt är att ha en bra sminkremover, rengöringsolja eller en tvåfasremover fungerar perfekt. Något som är lite klurigt med denna är applikationen, som ni kan se så kommer produkten i tub. En liknande produkt är Anastasia's Dipbrow Pomade som kommer i burk, det underlättar lite. Som det ser ut nu så applicerar jag antingen produkt direkt på min pensel, men då finns det såklart en risk för att man får för mycket. Ibland droppar jag en droppe Eyebrow gel på ett litet glasfat som jag har stående i mitt sminkrum (Jag använder det till att blanda foundations ibland) och applicerar därifrån. I övrigt har jag ingenting att klaga på när det kommer till applikation, den är lätt att få jämn, går att sudda (Tills den torkar iallafall) och håller som en dröm. Jag gillar och kommer nog beställa hem den ljusare nyansen när denna tar slut (Om den tar slut, den är dryg och tuben innehåller 10 ml produkt). Rekommenderas för dig som vill ha maffiga hållbara bryn!   nyx eyebrow gel brunette sverige.png   NYX Eyebrow Gels
  • Pris: Jag gav ca. 80 danska kronor inklusive frakt.
  • Finns hos: Ebay. Hojta gärna till om ni vet om några svenska återförsäljare, kunde inte hitta några.
  • Mängd: 10 ml.
  • Finns i: 5 nyanser.
  • Mitt betyg: 4,5/5

Kommentarer:

1 Lotta L:

Finns inte Nyx hos danska Matas? Finns i Malmö, fast jag har inte kollat sortimentet så noga så jag vet inte om dom har den här. Men nästa gång jag har vägarna förbi ska jag kolla!

Svar: Nej det gör det visst inte, iallafall inte i någon av dom butikerna jag har kikat in hos! Hade varit bekvämt om det var så lätttillängligt dock :(
[email protected]

2 Elin:

Inget som har med inlägget att göra och du vet det säkert redan, men längst upp på sidan står det:
Notice: Undefined index: HTTP_USER_AGENT in /hermes/waloraweb033/b408/moo.honibeautycom/wp-content/themes/suffusion/functions/framework.php on line 184
Så du vet :)

Svar: Uppdaterade just databasen så det är helt normalt och borde försvinna om ett par minuter :-) Tack för att du sa till!
[email protected]

Kommentera här: