Lily Lolo nyheter + FOTD

1.png Idag ska vi kika på tre produkter från Lily Lolo, märket har fått en ny look med nya förpackningar och ytterkartonger. En trevlig förändrig tycker jag, dom nya förpackningarna känns mer stilrena även om jag gärna hade sett att det fortfarande var möjligt att se vilken nyans skuggan har utan att behöva öppna locket. Jag har fått hem tre produktprover, två på nya Pressed Eyeshadows i nyanserna Drama Queen (lila) och Limoncello (Ljust gul). Jag har även fått hem ett prov på ögonbrynsduon i nyansen "Light". Den lila skuggan var väldigt enkel att tona ut men man behövde packa på en del produkt för att den skulle bli täckande. Limoncello är ljus och skir, därför passar den bra som highlight för dig som är ljus/medium i hudton. Jag har använt alla tre produkter i den FOTD som ligger här lite längre ner, där har jag använt Limoncello i inre ögonvrån för att öppna upp ögat. Utav skuggorna är Drama Queen dock den klara favoriten, mest för att jag gillar den lila nyansen som jag skämtsamt brukar kalla "Lyx-lila". Limoncello är användbar men inte särskilt spännande eller speciell, jag hade önskat att det var en pigmenterad pastell-gul men en highlight-nyans är det alltid plats till! Ögonbrynsduon kommer med en ögonbrynsskugga samt ett vax. Skuggan är ljus nog till att jag kan ha den till vardags utan problem (Och den kan även dubbla som crease-skugga), om jag vill ha bättre hållbarhet använder jag vaxet ovanpå.  Bägge produkter kostar ca 169 kr/stk och finns att köpa hos t.ex Eleven.se. Om någon nu skulle undra vad sjutton jag har på läpparna på FOTD-bilden nedan så är det Violet från Nyx's Macaron collection, jag köpte mitt på eBay och tycker att det är gudomligt. 2.png 3.png 5.png

Kommentarer:

1 Lackert:

Den lila ögonskuggan ser ju ut att vara hur snygg som helst

2 kerstin:

Så fint!

Jag har ett annat gäng skuggor från Lily Lolo för testning, och gillar dem verkligen. Brynduon måste jag missat, men den verkar ju också ritkigt bra!

Kommentera här: