NOTD - Isadora"Cotton Candy"(Sugar Nails 2014)

1 2 3Med Isadora's senaste lass texturlack kom det ljusa lila lacket Cotton Candy. Jag har testat persikofärgade Peach Nectar tidigare och var lite besviken på hur skirt det var trots flera lager men detta har mycket bättre egenskaper. Jag har lackat med tre tunna lager och fick till optimal täckning utan att det blev för tjockt, lacket var dessutom väldigt snabbtorkat trots dessa tre lager så det är mer än godkänt. Nyansen är en ljus kall lila färg som jag är helförälskad i, detta är verkligen ett topplack! Verkligen tjusigt såhär när det börjar bli varmare och ljusare utomhus. Jag har funderat på att lacka med detta på tårna men är rädd för att det ska bli jobbigt att ta på strumpor, är det någon av er som har testat att lacka med texturlack på tårna? Swatches och flaskbilder på hela kollektionen finner ni här och en NOTD med Peach Nectar finner ni här.   

Kommentarer:

1 Therese:

Jättefint! Är det svårt att få bort det? Jag hade ett nagellack med glitterkorn i förut som var ett helvete att få bort, så efter det har jag inte riktigt vågat använda något lack som inte är helt slätt.

Svar: Det kräver mer än ett vanligt lack, det är klart. Men jag tycker att dip-in remover är det som är absolut lättast. Först håller jag fingret i removern ett tag så att det har tid att lösa upp lacket lite, sen börjar jag rotera burken så att glittret fastnar i svamp-delen. Brukar vara relativt smärtfritt och enklare än remover + rondell.
[email protected]

2 Evelinasfina Skönhetsblogg:

Väldigt fin färg :)

3 Mima:

Fyy så snyggt! :)

Svar: Visst är det!
[email protected]

4 Lexie:

Helt klart ett favorit lack:D måste införskaffa tror jag.

Kommentera här: