Recension: Mac - Hidden Motive (Moody Blooms 2014)

1 Häromdagen skrev jag om Mac's kommande kollektion Moody Bloom och idag tänkte jag visa er en av produkterna ur kollektionen, ögonskuggan "Hidden Motive". Nyansen beskrivs som "Deep Aubergine" och skuggan har en "Veluxe Pearl" formula. Veluxe Pearl är en av mina favoritformulas från Mac, skuggorna är härligt krämiga och lätta att jobba med samtidigt som dom har ett härligt "glow". Hidden Motive är en överlag väldigt trevlig skugga som har en mörk lilaröd ton och som skimrar i en ljusare rosa. Det gör att skuggan nästan ser duokrom ut, utan att faktiskt vara det. Det är lite extra oomph utan att vara för mycket, om ni förstår vad jag menar. Jag har testat att bära skuggan själv och bara tona ut kanterna för en mjuk övergång och tyckte att det var en väldigt smickrande nyans till mina blågröna ögon. Jag har swatchat skuggan vid sidan om Mac's Star Violet och The Body Shop Grape Expectations som är två andra favoritskuggor i den lilaröda kategorin. Star Violet liknar inte alls Hidden Motive medan Grape Expectation är tättare på, GE är dock plattare i formulan och har inte samma rosa "glow" som Hidden Motive har. Formulan påminner mig dock väldigt mycket om Grape Expectation. I överlag en väldigt trevlig skugga som jag varmt kan rekommendera, nyansen är dock lite mer höst/vinter. Eng: A few days ago I wrote a post about Mac's upcoming "Moody Bloom" collection and today I have one of the products to show you; Hidden Motive e/s. The shade is described as a "Deep Aubergine" and comes in a Veluxe Pearl formula. The shade is a dark warm purple and it has a pink sheen that gives the shadow some depth. Looks super pretty with blue/green eyes. I've swatched it side-by-side with Mac's Star Violet and The Body Shop Grape Expectations, the latter came closest but it doesnt have the pink sheen so the shade looks more flat. Overall a super lovely e/s, highly recommend it.

2 3 4Top: Flash. Bottom: Indirect sunlight

5Mac Star Violet, The Body Shop Grape Expectations & Mac Hidden Motive

  • Pris: 175 kr
  • Finns hos: Mac
  • Släppdatum: 8 Juli
  • Kollektion: Moody Blooms
  • Mitt betyg: 5/5

Kommentarer:

1 Dess/Drömteori:

Mycket fin!

2 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Moody Blooms LE (8 Juli, All locations +  3 Juli Online) - Promobilder - Hidden Motive swatch […]

Kommentera här: