Mac - A Fantasy of Flowers (Vår 2014)

 
Idag har jag en liten sneakpeek på en av Mac's vårkollektioner A Fantasy of Flowers, en kollektion som består av skira lustre-stift, två Mineralize Skinfinishes som är älskade (Perfect Topping och Stereo Rose) samt ett gäng lack, gloss och fluidlines. Det är rikligt med färg samtidigt som det också finns lite mer jordiga toner tillgängligt för dom som inte känner sig lika modiga. 
 
Jag är galet sugen på bägge fluidlines och skulle använda dom som en pop-of-color på nedre fransraden till en i övrigt neutral sminkning. Läppstiften är allihop i Lustre formula, en formula som är lite mer skir och bärbar än många av Mac's andra läppstift. 
 
För mig är bägge fluidlines samt Perfect Topping måsten! Ser ni något ni gillar?
 
Inlägget uppdateras när jag har fått specifik info om produktsläpp (Mars sägs det) och priser.  Kollektionen finns i butik från den 8:e Mars.
 
Cremesheen Glass: Nectarsweet, Flare of Fantasy, Pagoda, Playful Petal, Star Quality och Galaxy Rose (210 kr)
Lipstick: Fleur d'Coral, Naked Bud, Dreaming Dahlia, Rose Lily, Snapdragon och Heavenly Hybrid (Alla Lustre) (195 kr)
 
Nail Lacquer: Girl Trouble (Frost), Pep Pep Pep (Cream), Saint Germain (Cream) och Soiree (Frost) (150 kr)
 
Fluidline: Phlox Garden och Sassy Moss (175 kr)
 
Mineralize Eyeshadow: In the Meadow, Pink Sensibilities, Golden Hours och Great Beyond (200 kr)
Mineralize Skinfinish: Perfect Topping och Stereo Rose (295 kr)
Mineralize Blush: Azalea in the Afternoon och Petal Power (255 kr)
Pigment: Lily-White (Shimmer), Chartreuse Bouquet (Shimmer), Pink Pearl (Shimmer) och Violet (200 kr)
Brushes: 187 Duo Fibre Face (455 kr), 159 Duo Fibre Blush (365 kr) och 286 Duo Fibre Tapered Blending(330 kr)
 

Kommentarer:

1 Lotta:

Åh, båda Fluidline!

2 Maria:

MAC har ju alldeles fantastiskt fina promobilder, men jag får erkänna att jag faktiskt ALDRIG testat någon av deras produkter.

Kommentera här: