Recension: Isadora Gel Nail Lacquer

isagellack Under veckan som gått har jag testat Isadoras nya Gel Nail Lacquer, jag har inte haft lust till att måla naglarna och då passar det ju bra att testa lack som sägs ska hålla i upp till en vecka. Lacken heter Gel Nail Lacquer och är en slags hybrid mellan nagellack och gellack. Du behöver ingen UV-lampa för att härda Isadora's lack men hållbarheten sägs vara längre än vanligt lack. Först applicerar du två lager av det färgade lacket och låter det torka i 3 minuter, sen applicerar du ett lager av Gel Top Coat. På flaskan är det en liten ikon med en sol så jag stack ut händerna ur fönstret eftersom det var soligt och efter ett par minuter var det härdat igenom helt. Snabb torktid alltså och riktigt härlig glans, det kan dessutom tas bort med vanlig nagellacksborttagning, det gillas. Nedan har ni bilder på Classy Nude Gel Nail Lacquer som jag nu har burit i sex dagar, efter sjätte dagen ville jag lacka om och det var fult i kanterna så det var på hög tid. Upp till dag fyra var det helt felfritt (Trots idogt diskande och skurande på dag två) men på dag fyra satt jag med skägget i brevlådan och avskavt nagellack. På andra handen lossnade lacket på en av naglarna i ett sjok under kvällen av dag fyra men i övrigt ser det likadant ut som på handen jag visar. Hållbarheten är lite sisådär alltså och jag ställer mig kluven. Classy Nude är för övrigt en klädsam nude-nyans om du som mig är väldigt ljus och kalltonad (Mac NW10 för er som har koll på Mac). Gel Polish  
  • Pris: 89 kr/stk (Gäller också topplacket)
  • Finns i: 10 nyanser
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc
  • Mitt betyg: 3/5

Kommentarer:

1 Ann-Sofie/Colour it:

Intressant att läsa din recension, jag är nyfiken på dessa, det trodde jag ju aldrig att jag en lacknörd skulle vara, just för att jag vill ju lacka om flera ggr i veckan. Men jag märkte när jag gjorde praktik att det är omöjligt att hålla ett vanligt lack snyggt mer än 2 dgr. Så jag behöver hitta nåt annat, tänkte då på detta....trodde det skulle hålla mer än 4 dgr dock...;-(

Svar: Ja jag hade också hoppats att det hade hållt lite längre, jag brukar köra på gele när jag är på semester eller har mycket att göra så att man slipper lacka om (Speciellt om jag inte samtidigt lackar för bloggen, då blir det ju att lacka om flera ggr i veckan).
[email protected]

2 Fröken Frodig:

Då höll det längre för dej än det gjorde för mej! Tredje dagen var det flagat lite mer än på din sjätte, redan andra var det ordentligt tipwear på vissa fingrar. Men torktiden var ju galet bra tycker jag, kan tänka mej att använda det endast därför. Provade även topplacket över vanligt lack och det höll ungefär lika bra/dåligt, med samma torktid.

Svar: Tyckte också att torktiden var väldigt väldigt bra och lacket härdade igenom sjukt snabbt. Jag har inte testat topplacket på vanliga lack men ska testa det jag också och se hur det håller.
[email protected]

3 IsaDora Gel Nail Recension (Review) | SEIZETHENAIL:

[…] Honi Beauty – Classy Nude […]

4 NOTD – Isadora Gel nail lacquer “Orange Zest” » Honi Beauty:

[…] i år gjorde jag en recension där jag visade hur Isadora’s nya produkt “Gel Nail Lacquer” höll under sex dagar, jag var inte sådär jätteimponerad eftersom jag tyckte att hållbarheten […]

5 NOTD – Isadora “Hot Chili” & “Berry Baroque” (Autumn/Winter 2015):

[…] Jag tycker att lacken passar fint ihop till en lite 70’tals inspirerad look, och lackegenskaperna var väldigt bra. Jag behövde två lager av varje lack för att få till ordentlig täckning och sedan applicerade jag ett flödigt lager av det motsatta lacket ovanpå utan att täcka hela nageln. Manikyren toppades sedan med Gel Nail Lacquer Top Coat som torkar snabbt som sjutton och ger maffig glans. Om ni har lust att läsa vad jag tyckte om Isadora’s Gel Nail Lacquer formula så finns det ett inlägg här.  […]

Kommentera här: